جمالی نژاد:

مدیریت شهری و روستایی در سال آخر شورای پنجم با وفاق و همفکری حداکثری برای تحقق برنامه ها جدی و پیگیر باشند

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۳:۴۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۵۰۵۴۴
مدیریت شهری و روستایی در سال آخر شورای پنجم با وفاق و همفکری حداکثری برای تحقق برنامه ها جدی و پیگیر باشند
پروژه های شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، مهدی جمالی نژاد در حاشیه افتتاح و بهره برداری و کلنگ زنی پروژه های عمرانی شهرستان  کاشان و آران  و بیدگل در روز ششم شهریور، افزود: حوزه عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور هم تلاش می کند تا در سال آخر فعالیت دوازدهم، موضوعات مرتبط با شهرداری ها و دهیاری ها و شوراها را در تعامل با دستگاههای مرتبط پیگیری نماید تا حرکت روبه جلوی مدیریت شهری و روستایی استمرار داشته باشد.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین اظهار کرد: دهه مبارک فجر سال گذشته ۲۲ هزار طرح عمرانی در کشور افتتاح  شد و در هفته دولت امسال ۱۸ هزار طرح بزرگ ملی و استانی با اعتبار بیش از ۵۰  هزار میلیارد تومان افتتاح و یک هزار و ۷۰۰ طرح نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به وجود طرحهای عمرانی نیمه تمام در کشور که بیشتر آنها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تکمیل این طرح ها هستیم تا سایر طرح‌های زیربنایی را سرعت ببخشیم و بر این اساس هفته دولت امسال شاهد طرح‌های عمرانی به مراتب بیشتری نسبت به سال‌های گذشته هستیم، چنانکه ۱۸ هزار طرح عمرانی بزرگ با اعتبار افزون بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف کشور بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

جمالی نژاد افزود: وجه تمایز و یکی از محاسن مد نظر هفته دولت امسال در افتتاح‌ها، افزایش طرح‌های خیرساز است که خوشبختانه در کاشان نمود بارز آن بسیار پررنگ بود. امسال هم مانند سال‌های گذشته خوشبختانه طرح‌های عمرانی با سرعت انجام گرفت اما کیفیت بسیاری خوبی دارد و ۲۷۸ طرح خیرساز در استان‌های کشور به بهربرداری رسید که موضوع قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: در کنار طرح‌های دستگاه‌های اجرایی، طرح‌های شهری و روستایی که تا پایان دولت در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود نیز رقم بسیار قابل توجهی خواهد بود.

وی افزود: بطور مستمر پیگیر موارد مرتبط با شتاب گرفتن توسعه در۳۱ شهرستان کمتربرخوردار کشور هستیم و طرح‌های اشتغال‌زا و محرک توسعه با برنامه‌ریزی دولت و وزارت کشور در این شهرستان‌ها به اجرا درمی‌آید.

وی اضافه کرد: دولت دوازدهم ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار را در ۳۱ استان شناسایی کرد و تلاش داریم با اجرای طرح‌های توسعه محور در این نقاط  با همراهی سایر دستگاه ها و بخش خصوصی، نوعی تعادل بخشی به شهرها ایجاد شود و ضمن توزیع عادلانه خدمات و امکانات، شاهد توزیع متوازن جمعیت در کشور باشیم.

جمالی‌نژاد گفت: هفته دولت امسال در استان اصفهان بهره برداری و کلنگ زنی طرح‌های بسیار متنوعی با کاربری‌ها و سرانه‌های مختلفی را شاهدیم  از جمله در کاشان ۲۷۸ طرح شامل ۲۵۷ مورد آغاز بهره‌برداری و ۲۱ مورد آغاز عملیات اجرایی داریم و در کنار آن طرح‌های شهری در قالب چلچراغ نیز آماده افتتاح شده است که بیست و هشتمین مورد را به صورت نمادین در راوند کاشان داشتیم.

خانه اندیشه راوند با زیربنای ۶۰۰ مترمربع شامل ۶ کلاس و سالن اجتماعات که با اعتبار ۲.۲ میلیارد تومان ساخته شده است، در جریان سفر دکتر جمالی نژاد به کاشان افتتاح شد و فاز نخست توسعه یک گروه صنعتی دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید مواد شوینده، بهداشتی و روغن‌های صنعتی با ۹۵ نفر اشتغال مستقیم و ۳۰۰ نفر فرصت شغلی غیرمستقیم با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

شایان ذکر است در چهارمین روز هفته دولت پنج طرح با اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد ریال در آیین‌های جداگانه با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در آران و بیدگل افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز