۱۳ هیئت متخلف در استان اصفهان شناسایی شدند

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۶:۴۴:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۱۷۵۹
۱۳ هیئت متخلف در استان اصفهان شناسایی شدند
حدود ۱۳ هیات در استان اصفهان که بیشتر آنها مجوز فعالیت از تبلیغات اسلامی را نداشتند و تعهدنامه مربوط به ستاد محرم را امضا نکرده بودند تخلفات جزیی داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بابایی گفت: تنها حدود ۱۳ هیات در استان اصفهان که بیشتر آنها مجوز فعالیت از تبلیغات اسلامی را نداشتند و تعهدنامه مربوط به ستاد محرم را امضا نکرده بودند تخلفات جزیی داشتند.

وی ادامه داد: این تخلفات بطور عمده شامل توزیع و پذیرایی چای و غذای نذری در ظروف بسته‌بندی نشده، نخل گردانی، نزدن ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی بود.

مسئول هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: تعداد معدودی از هیات‌ها نیز به انجام عزاداری خارج از عرف همانند سال‌های قبل با شیوه قمه زنی و یا سینه‌زنی بدون لباس پرداختند.

وی یادآور شد: این تخلفات از سوی تیم نظارتی ستاد محرم استان شامل نیروی انتظامی، مرکز بهداشت، تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌ها شناسایی و به هیات‌هایی که برای بارنخست و تنها یکبار تخلف کردند تذکر داده شد و  دیگر متخلفان به ستاد معرفی شدند تا درباره آنها برای لغو مجوز و یا شیوه‌های دیگر برخورد تصمیم گیری شود.

بابایی ادامه داد: این در حالیست که صحنه‌های زیبایی از هماهنگی و رعایت تمامی توصیه‌های بهداشتی در بسیاری از هیات‌ها از جمله در اصفهان، میمه، گرگاب، شاهین‌شهر و دیگر شهرستان‌ها دیده شد که از آنها  تشکر می‌شود. وی بکار بردن روش‌های نو در عزاداری امسال را شامل استفاده نکردن از طبل و سنج، رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و توزیع نذورات بصورت خام بین نیازمندان را قابل تحسین دانست. در استان اصفهان افزون بر پنج هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی وجود دارد که یک هزار و ۴۰۰ هیات در شهر اصفهان فعال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز