توقیف وانت نیسان با ۹۶ کیلو حشیش در مبارکه/ کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی درخمینی شهر دستگیر شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۱:۰۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۲۰۶۷
توقیف وانت نیسان با ۹۶ کیلو حشیش در مبارکه/ کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی درخمینی شهر دستگیر شد
مهم‌ترین حوادث امروز ۱۱ شهریور ماه سال ۹۹ را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: پس از شکایت یکی از شهروندان شهرستان "خمینی شهر" مبنی بر اینکه فردی به صورت عمده از او کاشی و سرامیک خریده و متواری شده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی مشخص شد این فرد کلاهبردار در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان مخفی شده است که هماهنگی‌های لازم برای دستگیری او انجام شد.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه یک گروه مجرب از ماموران پلیس آگاهی شهرستان خمینی شهر پس از کسب نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام و این فرد کلاهبردار را دستگیر کردند اظهار داشت: متهم پس از بدست آوردن اعتماد چندین ساله شاکی، او را فریب و به صورت عمده از او کاشی و سرامیک خریداری و متواری شده بود.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: فرد دستگیر شده به ۳۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری با ترفند خرید عمده کاشی و سرامیک از شاکی اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی درخمینی شهر/ توقیف وانت نیسان با ۹۶ کیلو حشیش در مبارکه

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: افراد کلاهبردار و شیاد در بسیاری مواقع ظاهری شیک و فریبنده دارند و حتی چندین سال اعتماد دیگران را جلب می‌کنند و پس از کسب اعتماد اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که توصیه می‌شود فریب اینگونه افراد را نخورید، حتما چک افراد ناشناس را از بانک مربوطه استعلام کنید، از فروش عمده اجناس خود به صورت چکی خودداری کنید و هر گونه موضوع و موارد مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید تا اقدامات لازم انجام شود.

توقیف وانت نیسان با ۹۶ کیلو حشیش در مبارکه

سرهنگ رضا محمدی فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه اظهار داشت: در پی اعلام پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مبنی بر اینکه یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله‌ای افیونی است و قصد دارد از محور‌های ارتباطی شهرستان "مبارکه" عبور کند، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یک گروه از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "اصفهان" و ماموران انتظامی شهرستان "مبارکه" وارد عمل شدند و موفق شدند یک وانت نیسان متعلق به این قاچاقچی افیونی را در محور "مبارکه-اصفهان" شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه متوقف کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۹۶ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش و ۹۷۷ گرم تریاک کشف شد بیان داشت: در این عملیات یک سوداگر مرگ نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع وقانونی می‌کند و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

انهدام باند سارقان خودرو‌های وانت مزدا در اصفهان

سرهنگ حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودروی وانت مزدا در شهرستان اصفهان موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان اصفهان قرارگرفت.

وی افزود: در این راستا اکیپی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی مامور رسیدگی به این پرونده شده و پس از بررسی دقیق محل‌های وقوع سرقت تحقیقات علمی و تخصصی خود را در این زمینه آغاز کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارآگاهان سرانجا با بکارگیری یک سری اقدامات خاص پلیسی و بکارگیری تجهیزات هوشمند و رصد مجرمان سابقه دار موفق شدند ۵ نفر که به صورت باندی اقدام به سرقت این نوع از خودرو‌های می‌کردند را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهمان همگی دارای سوابق متعدد کیفری بوده و ۲ نفر از آن‌ها هم نسبت پدر و پسر با هم دارند گفت: با شناسایی سارقان، ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی آن‌ها را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهمان تاکنون به ۱۰ مورد از سرقت‌های خودرو وانت مزدا که در سطح شهرستان اصفهان به سرقت رفتند اعتراف کردند گفت: ارزش اموال مسروقه طبق برآورد کارشناسان یک میلیارد تومان است.

سرهنگ ترکیان از ادامه تحقیقات بر روی این پرونده به منظور کشف سرقت‌های دیگر توسط اعضای این باند خبر داد و گفت: با اعترافات سارقان دستگیر شده یک نفر مالخر نیز شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر شده است.

دستگیری ۱۲ خرده فروش و معتاد پرخطر درشاهین شهر

سرهنگ علی صادقی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان "شاهین شهر" طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر را با هدف برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر اجرا کردند.

وی افزود: در این راستا با شناسایی مناطق آلوده با همکاری دیگر رده‌های انتظامی ضمن پاکسازی چند پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی و کشف مقادیری مواد مخدر، ۱۲ خرده فروش و معتاد پرخطر را شناسایی و دستگیر کردند.

وی در ادامه بیان داشت: هدف اصلی اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است که این مهم با جدیت و به صورت روزانه و مستمر توسط این فرماندهی پیگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد: متهمان پس از بازجویی‌های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز