رئیس دانشگاه اصفهان در گفت و گو با برنا؛

۶۰ کارمند مشکوک و مبتلا به کرونا در دانشگاه اصفهان/ کلاس دانشجویان جدیدالورود به مدت دو هفته حضوری خواهد بود

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۲:۰۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۲۱۱۵
۶۰ کارمند مشکوک و مبتلا به کرونا در دانشگاه اصفهان/ کلاس دانشجویان جدیدالورود به مدت دو هفته حضوری خواهد بود
رئیس دانشگاه اصفهان گفت: تمامی کلاسها به صورت مجازی خواهد بود اما در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری تمهیداتی برای بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی در نظر گرفته شده و پیش بینی کرده‌ایم که خوابگاه‌ها با یک سوم ظرفیت و با حضور دو دانشجو در یک اتاق، ارائه خدمات داشته باشد.

هوشنگ طالبی در گفت و گو با خبرنگار برنا در اصفهان با اشاره به تحصیل 15 هزار دانشجو در دانشگاه اصفهان گفت: با توجه به شروع ترم تحصیلی از 15 شهریورماه، برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه اصفهان مجازی خواهد بود و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از ساعت 7 صبح تا 6 بعد از ظهر در شش روز هفته کلاس‌ها برگزار خواهد شد که در هر ساعت 75 کلاس برگزار شده و 2هزار و 500 دانشجو در کلاس‌ها شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به تشکیل کلاسها به صورت حضوری، ادامه داد: بعضی از کلاس‌ها نیاز به حضور دانشجویان و برگزاری کارگاه و آزمایشگاه دارند، در حال برنامه ریزی برای تشکیل این کلاس و اولیت بندی مقاطع تحصیلی هستیم. در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری ابتدا کلاس دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویانی که با تشخیص استاد نیازمند حضور در آزمایشگاه هستند، برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری تمهیداتی برای بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی در نظر گرفته شده و پیش بینی کرده‌ایم که خوابگاه‌ها با یک سوم ظرفیت و با حضور دو دانشجو در یک اتاق، ارائه خدمات داشته باشد.

طالبی با بیان اینکه کلاس‌های درسی دانشجویان جدیدالورود با تاخیر تشکیل خواهد شد ادامه داد: در سال تحصیلی جدید شروع ترم تحصیلی دانشجویان جدیدالورود و قدیمی همزمان نخواهد بود و به دلیل تاخیر در برگزاری کنکور، کلاس دانشجویان جدیدالورود با تاخیر برگزار خواهد شد.

وی ادامه ادامه داد: با توجه به صحبت‌های وزیر علوم و فناوری، دانشجویی که در دانشگاه قبول میشود باید احساس کند از محیط دبیرستان خارج شده و وارد محیط دانشگاهی شده است. به همین دلیل با بررسی  و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در صورت کاهش آمار کرونا در استان اصفهان، دو هفته از کلاسهای دانشجویان جدیدالورود به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

60 کارمند مشکوک و مبتلا به کرونا در دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به تجربه برگزاری کلاس‌های مجازی در ترم بهمن ماه، گفت: در ترم بهمن و اواخر اسفند در وضعیت بحرانی مجبور به تعطیلی کلاسهای حضوری  و برگزاری کلاس‌های مجازی شدیم. در عملی از پیش تعیین نشده و تصمیم‌گیری بحرانی، خوشبختانه با موفقیت و کیفیت کلاس‌های حضوری را برگزار کردیم و در ارزشیابی صورت گرفته، درصد قابل قبولی در این زمینه داشتیم.

وی افزود: همچنین تعداد زیادی دفاع در این مدت برگزار شد که دانشجو و استاد راهنما به صورت حضوری و داوران به صورت مجازی در جلسه دفاع حضور داشتند.

طالبی با اشاره به تمهیدات در نظرگرفته شده در محیط دانشگاه گفت: دانشگاه اصفهان در همان روزهای ابتدایی به دستگاه ضدعفونی کننده مجهز شد و تمامی پرسنل و مراجعه کنندگان از ماسک استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در دانشگاه اصفهان ادامه داد: حدود 60 نفز از کارمندان دانشگاه اصفهان مشکوک و مبتلا به کرونا بودند که با توجه به جمعیت کلی دانشگاه، این تعداد کمتر از 5 درصد از جمعیت دانشگاه را شامل می‌شود.

نظر شما