بازگشایی مدارس به معنای حضور الزامی دانش آموزان نیست

۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۱:۵۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۳۴۱۰
بازگشایی مدارس به معنای حضور الزامی دانش آموزان نیست
اعتدادی عنوان کرد: روز گذشته شیوه‌نامه جدیدی به همه کشور ابلاغ شد که اصل بر باز بودن تمام مدارس است. دغدغه مردم باید رفع شود ما هم فرزند داریم که مدرسه می‌رود، خانواده‌ها باید بدانند شنبه که مدارس باز می‌شود الزامی به حضور دانش‌آموز نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمد اعتدادی شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی در ارتباط با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: این­که ۱۵ شهریور مدارس باز شوند تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و ارتباطی با استان اصفهان ندارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان افزود: شیوه‌نامه بازگشایی مدارس از سوی وزارت آموزش پرورش به همه نواحی ارسال‌شده و قرار بود هر شهرستان از نظر وضعیتی که قرار دارد بازگشایی انجام شود.

وی سخت‌ترین حالت را وضعیت زرد دانست و تصریح کرد: سخت‌گیرانه‌ترین شیوه‌نامه مربوط به وضعیت زرد است و  مدارس باید فوق‌العاده سخت‌گیرانه به‌خصوص ازنظر بهداشتی رعایت کنند و روش‌های انجام آن را نیز به مدارس اعلام کردیم.

اعتدادی عنوان کرد: روز گذشته شیوه‌نامه جدیدی به همه  کشور ابلاغ شد که اصل بر باز بودن تمام مدارس است. دغدغه مردم باید رفع شود ما هم فرزند داریم که مدرسه می‌رود، خانواده‌ها باید بدانند شنبه که مدارس باز می‌شود الزامی به حضور دانش‌آموز نیست.

وی در ادامه گفت: خانواده‌ای که دغدغه سلامت فرزند خود را دارند می‌تواند به او را به مدرسه نفرستد و به‌هیچ‌وجه غیبت نمی‌خورند اما کادر آموزش باید در مدرسه حاضر باشند مگر در شرایطی که ستاد ملی مقابله کرونا اعلام کند پرخطر است و تعطیل شود.

اعتدادی ابراز داشت: یکی از دلایلی که اعلام شده مدارس باز باشند دانش‌آموزانی هستند دسترسی به تلفن هوشمند و اینترنت ندارند؛ توصیه نمی‌کنیم که خانواده‌ها برای هر دانش‌آموز تلفن همراه تهیه کند. به جهت تجربه سال گذشته هماهنگی‌ها انجام‌شده بیشتر بعدازظهرها کلاس مجازی باشد. این اتفاق مشکلاتی دارد که سعی می‌کنیم کمتر شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان درباره استفاده از شبکه شاد اظهار داشت: کسانی که از شبکه شاد استفاده می‌کنند می‌توانند از سیم‌کارت دانش‌آموزی نیز استفاده کنند، طبق هماهنگی صورت گرفته هزینه اینترنت برنامه شاد رایگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: یک میدان تاریک جلو ما است و نمی‌دانیم این بیماری چه‌ زمانی از بین می‌رود و هیچ‌کس اطلاعات کاملی از آن ندارد، از طرفی آموزش را نمی‌توانیم تعطیل کنیم.

اعتدادی تعطیلی مدارس را مسبب بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بردانش آموزان دانست و افزود: مدارس باید باز شود اما ما پروتکلی را به مدارس اعلام کردیم که سخت‌گیرانه است. قرار است تعداد دانش‌آموز در کلاس‌ها نصف شود و ساعت حضور ۳۵ دقیقه باشد. تحت هیچ شرایطی از سلامت دانش‌آموز نمی‌گذریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش اصفهان عنوان کرد: اسفندماه سال گذشته بیش از ۵ میلیارد تومان به‌عنوان سرانه بهداشتی به‌حساب مدارس نواحی مختلف واریز شد که اخیراً هم مبلغی را واریز خواهیم کرد، ضمن این‌که هیچ هزینه‌ای بابت تأمین سلامت دانش‌آموزان از خانواده‌ها دریافت نخواهد شد.

وی گفت: سرویس مدارس یکی از دغدغه‌های فراگیر است، نگران این هستیم که دانش‌آموزان چگونه با سرویس جابجا شوند، شرکت تاکسی‌رانی پیگیر است اما قطعاً در یک هفته پیش رو با مشکلاتی روبرو هستیم اما این قول را می‌دهیم ظرف ۱۰ روز آینده سروسامان بگیرد.

اعتدادی درباره تعداد دانش‌آموزان در کلاس گفت: قرار نیست که در دو گروه تقسیم شوند تعداد گروه‌ها متفاوت است. تصمیم‌گیرنده شورای مدارس و مدیر است که با توجه به ابعاد کلاس‌ها دانش‌آموز در آن باشد. آن‌ها باید بدانند و تصمیم بگیرند که دانش‌آموزان چند گروه شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش اصفهان ابراز داشت: خانواده‌ها نگران فرزندان خود هستند، اما باید بدانند که آموزش‌وپرورش دارای شورا است که مسائل مختلف در جلسات شورا به بحث گذاشته می‌شود. تصمیم بازگشایی مدارس در ستاد ملی مقابله با کرونا کشور گرفته‌شده و قطعاً نگرانی خانواده‌ها نگرانی ما هم هست.

وی در پایان گفت: اگر مردم در طول هفته جاری به مشکل برخورد کردند به ادارات آموزش‌وپرورش محل خود مراجعه کنند و اگر به نتیجه نرسیدند ما در اداره کل در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز