سفر یک روزه وزیر امور خارجه سوئیس به مروارید خاورمیانه

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۹:۳۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۰۵۶
سفر یک روزه وزیر امور خارجه سوئیس به مروارید خاورمیانه
ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس، سفر یک روزه‌‌اش به اصفهان را سفر به مرواریدی در خاورمیانه تشبیه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس بامداد امروز (شنبه) وارد ایران شد. او در نخستین برنامه سفر خود به ایران سفر یک روزه به اصفهان را در دستور کار قرار داد.

بازدید از آثار تاریخی اصفهان از جمله میدان نقش جهان، دیگر جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی از برنامه‌های سفر کاسیس و هیئت همراهش به اصفهان بود.

همچنین وزیر امور خارجه سوئیس در این سفر با اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در محل هتل عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد، تعاملات علمی، فرهنگی و فناوری محور گفت‌وگوهای کاسیس با اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

بازدید از کلیسای وانک و دیدار با اسقف سپیان کاشچیان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران از دیگر برنامه‌های سفر وزیرامور خارجه سوئیس به اصفهان بود.

63bcb157-317f-405d-89b5-a2a47ffb8983

دیدار با عباس رضایی، استاندار اصفهان آخرین برنامه وزیر امور خارجه سوئیس و هیئت همراهش به اصفهان بود، کاسیس بعد از اصفهان برای حضور در برنامه‌های رسمی به تهران سفر خواهد کرد که مهم‌ترین برنامه وی جلسه یکصدمین سالگرد آغاز روابط دو کشور است.

"ایگنازیو کاسیس" ساعاتی قبل در توئیتی از اصفهان با انتشار تصاویری از این شهر نوشت: در حال دیدار از اصفهان مرواریدی در خاورمیانه.

وی همچنین شناخت فرهنگ و مردم یک کشور را لازمه برقراری روابط خوب دیپلماتیک برشمرد.

 

توییت

نظر شما