استاندار:

اصفهان ظرفیت خوبی برای توسعه مناسبات ایران و سوییس دارد

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۱۰۳
اصفهان ظرفیت خوبی برای توسعه مناسبات ایران و سوییس دارد
استاندار اصفهان گفت: این استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌های این صنعت از جمله ساخت هتل برای توسعه مناسبات ایران و سوییس دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عباس رضایی روز شنبه در دیدار با "ایگنازیو کاسیس" وزیر امور خارجه سوییس در اصفهان افزود: ایران و سوییس در عین روابط دوستانه و احترام متقابل از ظرفیت‌های قابل توجهی برای توسعه مناسبات در حوزه های مختلف برخودار دارند.

وی ادامه داد: نقشه راه این ارتباطات در سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به سوییس رقم خورد و با امضای ۲ رییس جمهوری این کشورها از منظر مناسبات دوستانه در شرایط خوبی قرار دارند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان علاوه بر جذابیت‌های تاریخی و گردشگری، در ابعاد فرهنگی، دانشگاهی و علمی شرایط خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: استان اصفهان توانمندی‌های بسیار خوبی در حوزه صنعتی، مبتنی بر شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک دانش بنیان دارد و می تواند در مسیر توسعه بین ۲ کشور نقش مفیدی داشته باشد.

رضایی تصریح کرد: این استان طرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش‌های حمل و نقل، کشاورزی، دارویی، پتروشیمی، نفت و گاز و سایر بخش‌ها داراست و از سوی دبگر بازار ۸۵ میلیونی ایران فرصت خوبی برای شرکت‌های سوییسی است.

وی اضافه کرد: سوییس دارای مزیت‌های بسیار عالی در راستای توسعه علم و فناوری است و خوشبختانه ایران در سالهای پس از انقلاب در این زمینه گام‌های موثری برداشته است که این مساله می‌تواند در نقش موثری در توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز فناوری و رشد در ۲ کشور داشته باشد.

استاندار اصفهان بیان کرد: امروز بسیاری از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های سوییس در حال تحصیل هستند و این از دیگر زمینه‌های تعامل ۲ کشور است.

وی با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان افزود: تعیین روزی به عنوان روز اصفهان و سوییس می‌تواند زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری در هر ۲ کشور را فراهم کند.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش سویس در میانجیگری بین ایران و برخی کشورها گفت: نگرش مثبت در خصوص توسعه صلح و آرامش در اصل نگرش دینی ما است.

وی با اشاره به همزیستی ادیان و مذاهب مختلف در ایران ادامه داد: در این استان پیروان ادیان اسلام، مسیحی، یهودی و زرتشتی با آرامش هرچه تمام‌تر در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند و هیچگاه مشکلی نداشته‌ و همواره همسایگانی خوب برای همدیگر بوده‌اند.

نظر شما