شهردار اصفهان در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر:

استخدام خانوادگی در شهرداری اصفهان شفاف سازی شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۰:۴۴:۲۶
کد خبر: ۱۰۵۴۲۵۳
استخدام خانوادگی در شهرداری اصفهان شفاف سازی شود
شهردار اصفهان گفت:  تیمی تشکیل شود که برادران و دامادها و ... چگونه وارد شهرداری شده اند را بررسی و شفاف کنند تا همه مردم بدانند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی با بیان اینکه، مدیریت شهری در دوره پنجم به دنبال توسعه شهر بود و این اتفاق با افراد با ذهن توسعه یافته رخ می داد، اظهار داشت: ذهن و فکری که توسعه یافته باشد کمک خواهد کرد تا خادم مردم باشد، تلاش نمی کند تا وجیه المله باشد، وقتی همه اراده کنند تا به عنوان خادم در خدمت مردم باشند آنجاست که ذهن توسعه یافته او را به چنین خدمتی راهنمایی می کند.

وی با بیان اینکه ذهن توسعه یافته اخلاق را معیار همه اعمال قرار می دهد و در کنار اخلاق منطق به کمک می آید و اینگونه تدبیر رخ می دهد و اسیر تقدیر نمی شویم، عنوان داشت: در شرایط سخت امروز کشور به دلایل مختلف از جمله تحریم ها و شرایط کرونایی طبیعی است که یک بزرگواری همگانی نیازمند است، طی سه سال اخیر با اخلاق و عمل می خواستیم رضایت مردم را دنبال کنیم و زمانی که یک ریز باید خدمات ارائه داد قطعا عده ای ناراحت هستند و نمی شود همه را راضی نگه داشت، چراکه در این مسیر عده ای شاد دچار چالش های شوند، اما با متین ترین داوری و از راه هایی که ضرر کمتری دارد عمل کرده ایم.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور دچار زلزله شده بود و یا سیل فشار زیادی به کشور وارد کرده و حالا که کرونا جهان را درنوردیده، شهرداری اصفهان در همه این صحنه ها نقش خوبی ایفا کرد و این اتفاق ریشه در اندیشه نیک بوده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: کسانی که اسیر دست این اتفاقات بودند همه اعتراف می کنند که شهرداری اصفهان چه اقداماتی انجام داد، شهر اصفهان هم طی این سال ها خوب مدیریت شد، هم بودجه ها خوب مدیریت شد و هم پروژه ها به پیش رفت و این یعنی اخذ نمره عالی و مدیریت موثر و موفق در شهر اصفهان، مدیریت موفق، مدیریت موثر که با دیپلماسی قوی شهری به گونه ای عمل کرده که در حوزه خدمات رسانی به مردم حتی یک روز هم شهر دچار اخلال نشده است و این سوای اتفاقات آبان ۹۸ است. شهر در امر خدمت رسانی دچار انفعال نبوده است.

نوروزی با عنوان اینکه ما با ۲۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمران در یک سال به اشتغال زایی کمک کرده ایم، اظهار داشت: تحقق آرزوی میراث دوستان، در چهارباغ عباسی در حال حاضر  را می بینیم و رینگ چهارم نیز آرزوی ۲۰ ساله بوده است که در مدیریت شهری رخ داده است، هر یکشنبه یک افتتاح تا پایان سال یعنی چه ؟ آن هم پنج پروژه بزرگ را در معرض افتتاح قرار داده ایم، این یعنی مدیریت موفق بوده است و در ارزیابی کارشناسان منصف نمره عالی داشته است.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته تاکنون به خاطر مسائل شهر و به دلیل اینکه به دنبال منفعت نبودم به بسیاری از مسائل ورود پیدا نکردم، اما فرصتی ایجاد شد و مواردی بیان شد که افکار عمومی باید روشن شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حق اعضا شورای شهر سوال، تذکر و انتقاد است، اما حق کسی که تذکر می شوند پاسخگویی هم هست، اظهار داشت: یکی از خدمات ارزنده ورود ۸۰ اتوبوس به اصفهان بود، در سال ۹۵ دو قرارداد تنظیم می شود که یکی توافق نامه نام دارد، در یکی ۱۱۰ اتوبوس خریداری شده و سپس به ۱۳۷ اتوبوس افزایش پیدا می کند که ۷۸ میلیارد تومان بوده است که ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت می شود اما مابقی به دلایلی پرداخت نمی شود و شهرداری وجه لازم را پرداخت نمی کند، ۱۴ ماه از قرار داد می گذرد و مدیریت جدید وارد میدان می شود.

نوروزی افزود: در یک سازمان ۷۰۰ کارگر دستمزد نگرفتند، پروژه ها نیمه تعطیل برای مثال در اجلاس و بدهی در بخش های مختلف وجود دارد، همچنین۵۰ اتوبوس دیگر تحویل نشده است، مدیران شرکت عقاب افشان به دنبال پس گرفتن اتوبوس ها بودند، ۵، ۱۰،۴۰ میلیارد تومان زمین به آنها دادیم و ۵۰ دستگاه اتوبوس را از آنها گرفتیم و وارد اصفهان کردیم و قرار داد با آن شرایط را تسویه کردیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار داد دوم ۱۴ ماه قبل از انقضای مدیریت شهری قبلی تنظیم شده بود، هیچ وجهی پرداخت نشده بود یک توافق نامه بود، شورای شهر ورود می کند وام تقاضا می کند و وام دریافت نمی شود و وجهی هم به کارخانه داده نمی شود و زمانی که ما مستقر شدیم دو ماه از انقضا قرار داد هم گذشته بود، اولویت ما جلب رضایت کارگرانی بود که شش ماه حقوق نگرفته بودند، پروژه هایی که تعطیل بودند را فعال کردیم و این توافق اشاره شده در زمان حضور ما موعدش تمام شده بود.

نوروزی با بیان اینکه، تیمی تشکیل شود که برادران و دامادها و ... چگونه وارد شهرداری شده اند را بررسی و شفاف همه مردم بدانند، اگر سوالی مطرح شود در برابر سوال به این امور می پردازم در این سه سال به این امور نپرداخته ام من به دنبال سر زدن به گنجه ها نیستم که سند رو کنم.

نوروزی با بیان اینکه خادم مردم بودن اجازه نمی دهد بی جهت به مسائلی ورود کنیم، عنوان داشت: شرکتی که ۱۵ درصد کار را شروع کرده چه قدر پاداش دریافت کرده است، ورود به این بحث ها شود از شرکتی در اسلواکی سخن خواهم گفت، آنهایی که در پاریس می خواستند در اصفهان شرکت ایجاد کنند، شرکت اگاندا، ازبکستان و دفتر در مالزی از همه اینها حرف خواهم زد، اگر که هر روز بخواهند کسانی در این شهر حاشیه سازی کنند، ما نسبت به حاشیه سازان نجیب زادگان بی اعتنا خواهیم بود. وی ادامه داد: در زمانی که پراید در این کشور ۱۵ میلیون بوده است با وام های ۳۰۰ میلیونی ۲۰ پراید می خریدند. شرکت دانمارکی را نگفتم من فعلا عنوان مطرح می کنم و نه محتوای این اتفاقات را.

نوروزی افزود: بودجه عمرانی ما در سال ۹۷، ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۹۸، ۱۸۰۰ میلیارد تومان شد، بودجه عمرانی ما در سال ۹۸ رشدی ۶۰ درصدی کرد و قراردادهای ما ۷ درصد رشد داشت، فقط در اجرای آسفالت سطح شهر دو مورد می گویم، تناژ آسفالت معابر اصلی و فرعی، نمایشگاه ۱۹۸ میلیارد تومان هزینه می خواهد و امروز رو به اتمام است، سرمایه نمایشگاه از ۳۰ میلیارد تومان به ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

نظر شما