کشور‌های اسلامی باید در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن و پیامبر(ص) یک صدا شوند

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۴:۰۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۶۵۹۱
کشور‌های اسلامی باید در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن و پیامبر(ص) یک صدا شوند
بسیج رسانه استان اصفهان و انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه استان اصفهان در بیانیه مشترکی توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از بسیج رسانه استان اصفهان، بسیج رسانه استان اصفهان و انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه استان اصفهان در بیانیه مشترکی توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: ترس و واهمه از گسترش دین اسلام و توهین به مقدسات از دیرباز با افزایش گرایش به اسلام و پس از روشنگری جامعه مسلمانان علیه اقدامات خصمانه استکبار جهانی و نظام سلطه‌جو همواره وجود داشته، اقدام اخیر نیز نشان داد طراحان غربی این اقدام همچنان در ذیل پرچم اهداف صهیونیست با رویکرد اسلام هراسی ثابت قدم مانده‌اند.

شعار اتحاد اسلامی، یک شعار مقدس است، امروز اگر پیامبر مکرم اسلام (ص) در میان ما بودند، به اقتضای آیه شریفه «عزیز علیه ما عنتّم حریص علیکم بالمؤمنین رئوف رحیم» ما را به اتحاد دعوت می‌کردند؛ بنابراین بر جامعه رسانه‌ای جهان اسلام واجب است در این برهه حساس متحد و یکپارچه بر علیه این توهین آشکار قیام کنند و در حرکتی موثر محکومیت جدی این اقدام و آشکارسازی سناریو نویسان پشت پرده این چنین حرکات را رقم بزنند.

در بیانیه مشترک انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه استان اصفهان و بسیج رسانه استان اصفهان تاکید می‌کند: هرچند غرب در ادعایی مضحک آزادی بیان را از ارکان لیبرال دموکراسی می‌داند، اما به فرموده رهبر معظم انقلاب «این بهانه آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً غلط و عوام‌فریبانه است.»

این بیانیه می‌افزاید: اگر صحبت آزادی بیان است چگونه است در غرب انتقاد و اظهار نظر درباره همجنسگرایی غیرقانونی و ممنوع است و حتی کسی نمی‌تواند در مورد هولوکاست سوال، تحقیق و تردید داشته باشد؟ بنابراین با چنین تناقص و برخورد دوگانه‌ای با آزادی بیان و حقوق بشر می‌توان بر ترویج تبلیغات ضد اسلامی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان کشور‌های غربی گواهی داد.

از این رو مسلمانان و رسانه‌های کشور‌های اسلامی باید در محکومیت این اقدامات موهن یک صدا و همراه شوند تا مقابل اهداف استراتژیستی ضد اسلامی غرب و تفرقه ایستادگی کنند.

این بیانیه تاکید می‌کند:کسانی که باور‌های دیگران را تحریک می‌کنند باید انتظار ضربه مشتی محکم را داشته باشند، زیرا مسلمانان اقصی نقاط جهان استمرار این اهانت‌ها را بدون شک حمل نخواهند کرد.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: واقعیت حقوقی ماجرا اینکه این اقدام با آزادی‌های مصرح در منشور سازمان ملل متحد نیز در تضاد آشکار است و دولت فرانسه باید در چارچوب محکومیت این موارد توهین‌آمیز اقدامات عاجل و لازم و عملی را به‌عمل آورد.

نظر شما