وضعیت ۸ مسجد تخریب شده در نجف آباد تعیین تکلیف شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۰۸:۳۱:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۷۰۴۸
وضعیت ۸ مسجد تخریب شده در نجف آباد تعیین تکلیف شد
 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: وضعیت هشت مسجد نجف آباد که در تعریض خیابان‌ها توسط شهرداری تخریب شده بود با برگزاری جلسات بین شهرداری و اوقاف این شهرستان تعیین تکلیف شد.

 حجت‌الاسلام رضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار برنا، با بیان اینکه اعتقادات و نیات خیرخواهانه مردم نجف آباد شهره جهانی دارد، اظهار کرد: مردم این شهرستان در زمینه وقف نیز همواره پیشتاز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در این شهر با همت شهروندان در محلات مختلف مساجد کوچک و بزرگ بنا شده است، افزود: مساحت برخی از این مساجد به 30 متر هم می رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد با بیان اینکه طی سال‌های اخیر و به دنبال تعریض خیابان‌های نجف آباد و یا تغییر کاربری هشت مسجد این شهر توسط شهرداری تخریب شده است، ادامه داد: این در حالی است که وضعیت این مساجد بلاتکلیف مانده بود.

وی با بیان اینکه به دنبال رایزنی‌های صورت گرفته با شهرداری و با همکاری فرمانداری و امام جمعه این شهر وضعیت این هشت مسجد تعیین تکلیف شده است، افزود: بر این اساس شهرداری قرار است به ازای هر مسجد زمین معاوض به اوقاف واگذار کند و همچنین برای دو رقبه تجاری نیز در شهر نجف آباد پروانه ساخت صادر کند تا بتوان خسارت‌های وارده را جبران کرد.

حجت‌الاسلام صادقی با تاکید بر اینکه به دنبال اخذ سند مساجد شهر نجف آباد هستیم، تصریح کرد: سند مساجد به نام خود مسجد ثبت خواهد شد، شمن اینکه از همه واقفان مساجد درخواست داریم مدارک مورد نیاز را برای انتقال سند به اداره اوقاف تحویل دهند تا در آینده دچار چنین چالش‌هایی نباشیم.

نظر شما