عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان:

باید مشخص شود جوانان چرا ازدواج نمی‌کنند

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۲۱:۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۵۷۵۵۸
باید مشخص شود جوانان چرا ازدواج نمی‌کنند
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت:موانع باید احصاء شوند و مشخص شود که چرا جوانان ازدواج نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از برگزاری دومین جلسه اتاق فکر "ازدواج " در محل دفتر معاونت فرهنگی و امور جوانان خبر داد.

وی افزود:در این جلسه  دکتر سپاهی،  عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و دکتر عابدی استاد تمام گروه روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان حضور داشتند.

در ادامه عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان در دومین جلسه اتاق فکر «ازدواج» با تاکید بر موانع ازدواج جوانان یادآور شد: قبل از انجام هر گونه آموزشی ابتدا موانع احصاء شوند و مشخص شود که چرا جوانان ازدواج نمی کنند. 

وی در ادامه عنوان کرد:  ما با چند دسته موانع مواجه هستیم که از میان این موانع می‌توان به  موانع خانوادگی، اجتماعی، حکومتی- سیاسی، شخصیتی و اقتصادی اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان افزود: در مرحله ی بعد از شناخت موانع باید به سراغ آگاهی بخشی و آموزش پیش از ازدواج جوانان رفت و نهایتا پایداری و ثبات ازدواج را باید مد نظر قرار داد و در این خصوص نیز به زوجین باید آموزش داده شود.

سپاهی  بر مبحث آموزش های پیش از ازدواج در ۶ محور ذیل تاکید کرد و گفت: انگیزه ازدواج، همسریابی، ملاک های همسرگزینی، نحوه ی خواستگاری کردن، زمینه سازی عقد، چالش های ازدواج شش محوری هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز