نایب رئیس شورای اسلامی شهر:

احیا، نگهداری و توسعه مادی‌ها از وظایف مهم مدیریت شهری است

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۴:۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۸۱۰۱
احیا، نگهداری و توسعه مادی‌ها از وظایف مهم مدیریت شهری است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر گفت: از مدیریت شهری به‌خصوص معاونت‌های شهرسازی و خدمات شهری انتظار دارم نسبت به رعایت ضوابط مربوط به حریم مادی‌ها در همه مناطق به صورت یکسان، احیا و نگهداری آن‌ها اهتمام کرده و در نقاطی که ضوابط موجود نیاز به اصلاح دارد، نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، نصیر ملت امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حفظ و توسعه زیرساخت‌های سبز عاملی بسیار مؤثر برای کاهش مشکلات موجود و بهبود زیست پذیری شهرهاست، اظهار کرد: وجود بیش از ۳۰۰ کیلومتر مادی در اصفهان، این شهر را تبدیل به یک باغ شهر کرده است؛ تعدادی زیادی از این مادی‌ها فعال بوده یا قابلیت احیا دارد.

وی افزود: مادی‌ها در تلطیف هوای شهری، تأثیر بر سفره‌های آب‌های زیرزمینی، تجمیع آب‌های سطحی، تقویت چاه‌های آب، ارتقای سرانه فضای سبز، توسعه و تبادل هیدرولیکی با محدوده تحت نفوذشان، آرامش بخشی به شهروندان، زیباسازی فضاهای شهری با ارتقا نقش عبور و مرور و تبدیل مادی‌ها به سبز راه، توسعه مسیرهای تفریحی و گردشگری شهر و برآورده کردن بسیاری از نیازهای عملکردی، تفرجی، روحی و روانی شهروندان در جهت ارتقای کیفیت زیستی شهر، تأثیرگذار هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: احیا، نگهداری و توسعه مادی‌ها از وظایف مهم مدیریت شهری بوده و نبود دقت در صدور پروانه ساختمانی به روی املاک مشرف در مادی‌ها و رعایت نشدن ضوابط شهرسازی و گاهاً ساخت‌وساز بر بستر مادی‌ها و تعرض به حریم آن‌ها در ادوار گذشته سبب آسیب جدی در این حوزه شده است.

وی ادامه داد: از مدیریت شهری به‌خصوص معاونت‌های شهرسازی و خدمات شهری انتظار دارم نسبت به رعایت ضوابط مربوط به حریم مادی‌ها در همه مناطق به صورت یکسان، احیا و نگهداری آن‌ها اهتمام کرده و در نقاطی که ضوابط موجود نیاز به اصلاح دارد، نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

ملت خاطرنشان کرد: تسویه حساب کامل مالی املاکی شهرداری به فروش می‌رساند منوط به انتقال قطعی اسناد مالکیتی است که این امر باعث شده اسناد بسیاری از این املاک به دلایل مختلف تا مدت‌ها انتقال نیافته و باعث می‌شود ده‌ها میلیارد تومان از اموال شهرداری در اختیار خریدار باقی بماند که یکی از این موارد، املاک مجاور خیابان فرایبورگ است.

وی گفت: ارزش پول هرروز درحال کاهش است و امکان بهره‌برداری از این ارقام هنگام فروش، پس از گذشت زمان کمتر شده و شهرداری را با زیان مواجه می‌کند بنابراین از مدیریت شهری انتظار رسیدگی سریع و تعیین تکلیف سریع این موضوع را دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز