۹۰ هزار متر مربع زمین به طرح اقدام ملی مسکن شهرضا اختصاص یافت

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۰۹:۰۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۸۱۸۶
۹۰ هزار متر مربع زمین به طرح اقدام ملی مسکن شهرضا اختصاص یافت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از اختصاص ۹۰ هزار متر مربع زمین در شهرضا برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت‌الله غلامی در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اظهار داشت: این مقدار زمین دولتی در شهرضا در راستای تولید مسکن و اقدام ملی مسکن برای الحاق به محدوده این شهر مصوب شد تا پاسخگوی نیاز اقدام ملی ساخت مسکن در این شهرستان باشد.

وی ادامه داد: چند طرح کشاورزی دیگر نیز در شهرستان شهرضا مطرح و مورد تصویب قرار گرفت و همچنین ۵۸ هکتار از اراضی دولتی جنوب گورت (از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان)به انبارهای مورد نیاز صنایع کلانشهر اصفهان اختصاص پیدا کرد.

غلامی گفت: در زمان حاضر مراکزی برای انبار کالاها در سطح کلانشهر اصفهان وجود ندارد و این انبارها بصورت پراکنده در اراضی کشاورزی در حال شکل گیری است و بسیاری از تولیدات صنایع که باید در بافت مرکزی شهر توزیع شود بیشتر در بافت تاریخی و منازل واقع در این بافت نگهداری و انبار می‌شود.

به گفته وی برای ارتقا کیفی بافت مرکزی شهر اصفهان و جلوگیری از پراکنده‌سازی انبارها در اراضی کشاورزی، ۵۸ هکتار از زمین های جنوب گورت به انبارهای مورد نیاز صنایع اختصاص پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه چهار مصوبه جلسه امروز به شهرستان اصفهان اختصاص داشت افزود: احداث شهرک سینمایی در اراضی دولتی شرق اصفهان پیشنهاد شده بود که با توجه به اینکه ساخت شهر هنر در بهارستان در حال بررسی است، مقرر شد که شهرک سینمایی هم در مجاورت این شهر هنر در بهارستان احداث شود.

وی با بیان اینکه سایر مصوبات به شهرستان‌های مختلف استان اختصاص داشت اضافه کرد: سه مصوبه این جلسه به خمینی شهر اختصاص داشت که بیشتر آنها تغییر کاربری از کشاورزی و باغ‌ها به کارگاه‌های بسته بندی محصولات کشاورزی و تجاری در اراضی کشاورزی بود که تعدادی از آنها مورد موافقت قرار گرفت.

غلامی با بیان اینکه چند مصوبه هم به مبارکه اختصاص داشت خاطرنشان کرد: مهمترین مصوبه جلسه امروز برای این شهرستان مربوط به خدمات حمل و نقل و پارکینگ ماشین آلات سنگین بود که با توجه به موقعیت این خطه از نظر وجود صنایع سنگین نظیر فولاد و ذوب آهن و ضرورت ارائه اینگونه خدمات برای پارکینگ ماشین آلات سنگین، مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز چند طرح هم در مورد شهرستان کاشان مطرح شد افزود: مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی با مساحت ۸۲ هزار متر مربع در محور ورودی جاده قمصر تصویب شد.

غلامی گفت: مقرر شد منبع مالی و تامین اعتبار برای احداث باغ موزه دفاع مقدس کاشان نیز مشخص و این طرح در جلسه بعدی کارگروه نهایی شود تا اعتبار ساخت زمینی که اختصاص یافته به این باغ موزه مشخص شود، تا سرنوشتی مشابه سایر باغ موزه‌های دفاع مقدس پیدا نکند.

جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد در این جلسه موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر وتغییر کاربری مربوط به پنج شهر استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز