فراخوان نخستین فستیوال تک‌گویی نمایشی «پژواک»

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۰۹:۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۸۱۹۶
فراخوان نخستین فستیوال تک‌گویی نمایشی  «پژواک»
فراخوان نخستین فستیوال تک‌گویی نمایشی با عنوان «پژواک» از سوی دفتر تخصصی هنرهای نمایشی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سعید امامی، مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدتی که برای تئاتر اصفهان رقم زد، در دفتر تخصصی تئاتر اصفهان تصمیم گرفتیم با راه‌اندازی یک فستیوال، هنرمندان حوزۀ هنرهای نمایشی را به تولید آثار در قالب تک‌گویی تشویق کنیم.

وی ادامه داد: علت انتخاب قالب تک‌گویی برای این فستیوال این است که تعداد افراد بیشتری را درگیر می‌کند، نیاز به تشکیل گروه ندارد و هر کس می‌تواند بر اساس ایدۀ خود یک کار نمایشی پنج تا ۱۰ دقیقه‌ای را با تلفن همراه خود ضبط کند و برای شرکت در آن بفرستد.

مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اجراهایی که برای شرکت در رقابت این فستیوال پذیرفته می‌شود باید در قالب تک‌گویی، تنها گویی یا کناره گویی باشد و ژانر و مکتب اجرایی و موضوع آن آزاد است.

امامی افزود: مدت‌زمان اجرای آثار ارسالی نیز باید حداکثر ۱۰ دقیقه به‌ صورت ضبط با تک دوربین (در تلفن همراه به ‌صورت افقی) باشد.

وی با بیان اینکه این فستیوال محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان قائل نشده گفت: اولویت انتخاب با آثاری است که پیش‌تر اجرانشده یا برگرفته، تلخیص و اقتباسی از متون برجستۀ نمایشی ایران و جهان باشد.

مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی اعلام کرد: تا ۲۱ مهر ماه سال جاری برای شرکت در این فستیوال فرصت هست و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ شرایط و جوایز و شیوۀ ارسال اثر می‌توانند به نشانی http://talarhonar.esfahanfarhang.ir/ مراجعه کنند.

نظر شما