۲۰۰ برنامه با محور بانوان و دفاع مقدس در اصفهان برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۲۰:۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۸۶۱۲
۲۰۰ برنامه با محور بانوان و دفاع مقدس در اصفهان برگزار می شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان از برگزاری ۲۰۰ برنامه با محور بانوان و دفاع مقدس با مشارکت نهادهای مختلف در هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ شادی فضلی روز یکشنبه دومین کمیته مناسبت‌ها با موضوع بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در تالار اجتماعات استانداری افزود: این برنامه‌ها در محورهای زن، حماسه و ایثار، آزادگی، مقاومت و ایستادگی و گام دوم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را معرفی نقش والا و موثر بانوان در هشت سال جنگ تحمیلی برشمرد و ادامه داد: برنامه‌های امسال در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، رسانه‌ای، ورزشی، هنری، مسابقه و برپایی همایش خواهد بود.

مدیرکل امور زنان در برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس اصفهان اضافه کرد: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره شعر زن و دفاع مقدس، رونمایی از کتاب‌های صوتی، چاپ کتاب خاطرات زنان دفاع مقدس و برگزاری نشست‌های مجازی اصلی‌ترین برنامه‌های حوزه فرهنگی را تشکیل می‌دهد.

فضلی خاطرنشان کرد: در حوزه دانش آموزی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش جشنواره چلچله‌ها و زنگ چهلم، برگزاری اردوی مجازی راهیان کربلا در اربعین و اجرای طرح سلاله‌ها را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تهیه سه کتاب صوتی تا آغاز هفته دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت، اظهارداشت: رونمایی از آنها و تهیه بیش از ۱۰ کتاب صوتی تا پایان مهر ماه درباره جنگ تحمیلی نقش ویژه‌ای در معرفی ابعاد این رویداد تاریخی خواهد داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان به تهیه فیلم مستند با موضوع نقش بانوان در دفاع مقدس در فضای دانشگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: در حوزه رسانه، ساخت مستند مادرانه در ۴۰ قسمت، حضور در برنامه رادیویی شب‌های روشن، تهیه مستند پرستاران جبهه سلامت و مستند پرستاران دفاع مقدس بخش دیگری از برنامه‌های هفته نامبرده را تشکیل می‌دهد.

فضلی اضافه کرد: نشست تبیین نقش بانوان جهادی در جبهه سلامت در هفته سلامت، رونمایی از طرح قرارگاه سبک زندگی جهادی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانوان در ۴۰ سال دفاع مقدس با همکاری سازمان ها و ادارات، برگزاری میزگردهای تخصصی چرایی جنگ تحمیلی با همکاری بسیج دانشجویی استان، برگزاری مسابقه مجازی با موضوع گام دوم انقلاب ویژه دانشجویان و کارکنان، برپایی دوره آموزشی دشمن‌شناسی، خود کنترلی و جنگ نرم ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه، مسابقاتی با موضوعات فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب فضای مجازی و حقیقی به صورت فتوکیپ، پادکست، مقاله، اینفوگرافیک دیگر برنامه‌های هفته هفته مقدس امسال خواهد بود.

مدیرکل امور زنان در برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش الگوی سوم در راستای ترویج گفتمان زن نه شرقی، نه غربی بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، اجرای طرح ویژه مادر و دختر در قالب کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی و برگزاری طرح ندای فطرت با موضوع سبک زندگی اسلامی افزایش جمعیت ویژه مادران دیگر برنامه ها را تشکیل می‌دهد که هماهنگی‌های آن در حال انجام است.

دومین کمیته مناسبت‌ها با موضوع بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور نمایندگان بانوان نهادها و دستگاه‌های مرتبط در محل استانداری اصفهان برگزار شد و حاضران نظرات و برنامه‌های خود را برای برگزاری رویدادهای هفته دفاع مقدس با محوریت زنان و دختران بیان کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز