رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد:

ورود آموزش‌های مهارتی به دانشگاه صنعتی اصفهان/ ۲۲۱ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی در دوران کرونا مشکلات روحی پیدا کردند

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۴:۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۹۰۵۵
ورود آموزش‌های مهارتی به دانشگاه صنعتی اصفهان/ ۲۲۱ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی در دوران کرونا مشکلات روحی پیدا کردند
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در مدت زمان همه‌گیری کرونا و ایام قرنطینه مصاحبه‌ای با دانشجویان انجام شد و دانشجویانی که از لحاظ روحی و خانوادگی مشکل داشتند، شناسایی و مورد مشاوره تلفنی مستمر قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ پیش از ظهر امروز سید مهدی ابطحی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات موثر دانشگاه صنعتی اصفهان در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در دانشگاه صنعتی اقدامات موثری در حوزه کنترل ویروس کرونا صورت گرفت و دانشگاه به رسالت خود عملکرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه نهاد زنده و همواره فعالی است، گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۴ دانشکده و ۸ پژوهشکده و بیش از۱۰ هزار دانشجو فعالیت می‌کند و به نسبتی برابر از دختران و پسران رسیده است. همچنین در تمام رشته‌های علوم فیزیک، ریاضی و شیمی فعال بوده و تنها دانشگاه صنعتی است که رشته‌های کشاورزی و علوم زیستی را هم میزبان است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اقدامات دانشگاه در زمان کرونا ادامه داد: در شرایط کرونا دانشگاه با شرایط پیچیده‌ای رو به رو شد اما در کوتاه‌ترین زمان ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه تشکیل شد و در حوزه آموزش ورود پیدا کرد. با تصمیم ستاد مقابله با کرونا دانشگاه صنعتی اصفهان تصمیم بر این گرفته شد تا طول ترم تحصیلی به مدت سه هفته اضافه شود.

ابطحی با بیان اینکه داشتن زیرساخت مناسب برای برگزاری همزمان آزمونها ی دانشجویی باعث افتخار است، گفت: ۷۴۰ درس کارشناسی و ۴۳۳ درس تحصیلات تکمیلی  در ۱۴ روز با حضور ۲۸۸۱۹ دانشجو در مقطع کارشناسی و سه هزار و ۷۰۰ دانشجو در درس در مقطع تحصیلات تکمیلی به صورت غیر حضوری آزمون گرفته شد. همچنین عمده درس های عملی به صورت غیر حضوری برگزار شد و با محتوای خوب آموزشی، دانشجویان توانستند به صورت غیر حضوری از آموزش‌ها بهره ببرند.

IMG-20200915-WA0029

ترم تحصیلی دانشگاه صنعتی مجازی است

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص وضعیت دروس عملی در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: در مورد دروس عملی نگران بودیم و در نهایت تصمیم بر این شد عمده دروس عملی غیرحضوری برگزار شود.

وی به ارزیابی دانشجویان از این دوره اشاره کرد و گفت: این ارزیابی نشان داد تفاوت های چشمگیری ایجاد نشده و امسال نیز گرچه دوره غیرحضوری بود، اما مشکلی نداشتیم.

ابطحی به فعالیت ۱۱۰ نفر کارمند داوطلب دانشگاه صنعتی اصفهان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در شرایط کرونا تماس با دانشجویان انجام شد و اطلاعات در مورد سلامت خود و خانواده آنها پرسیده شد و همچنین ارزیابی شد که آیا دسترسی به گوشی و وسایل دارند و نتیجه در برنامه ریزی دانشگاه تاثیر دارد یا خیر.

وی از پرداخت وام معیشت به دانشجویان خبر داد و افزود:  مبلغ 500 هزار تومان به عنوان وام شرافت به دانشجویانی که تحت تاثیر شرایط کرونا قرار گرفتند پرداخت شد و مراحل بعدی پرداحت وام نیز در آینده انجام خواهد شد.

فعالیت دانشگاه صنعتی اصفهان در تولید محصولات مقابله با کرونا

وی ادامه داد: در زمینه فرایند  uvc طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده خانگی با پرتو فرابنفش جهت مقابله با ویروس در شرکت دانش بنیان نورا دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد.

ابطحی افزود: شرکت‌های وابسته به دانشگاه توانستند با ساخت دستگاه تمام اتومات صنعتی الکترودیسی بیش از یک میلیون ماسک به جامعه اهدا کنند. همچنین طراحی و ساخت کیت های تشخیص کرونا از دیگر فعالیت های شرکت های دانش بنیان در زمینه مقابله با ویروس کرونا بود. همچنین دانشکده نساجی در زمینه تولید گان ورود پیدا کرد.

وی به فعالیت‌های مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در مقابله با کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت :فعالیت‌ها در این دوران تسریع یافت و در این زمینه فرصت‌هایی پیدا کردیم. همچنین با برگزاری وبینار‌های مختلف شرایطی ایجاد شد تا اساتید از تجربه دانشمندان برجسته دنیا استفاده کنند.

IMG-20200915-WA0036

آموزش‌های مهارتی در دانشگاه صنعتی ورود پیدا می‌کند

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به ایجاد شبکه‌سازی بین پنج دانشگاه صنعتی بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: در این خصوص فعالیت ها حتی در دوران کرونا ادامه داشت و در نخستین گام با دانشگاه های فنی آلمان رابطه برقرار شد و محصولات این همکاری بسیار خوب است.

ابطحی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر فعالیت‌های دانشگاه در زمینه ایجاد اشتغال ویژه دانشجویان گفت: اگر دانشگاه هویت خوبی داشته باشد ایجاد اشتغال صورت می‌گیرد و دانشگاه صنعتی این کار را کرده است. در دانشگاه‌های تهران به دلیل موقعیت شغلی و برجسته‌ای که دارد ورودی‌های لیسانس خوبی دارد اما همه دانشگاه‌ها معتقد ستند که ورودی‌های دانشگاه صنعتی خیلی برجسته تر است. مسیر بعدی در ایجاد اشتغال، مهارت آموزی است. طرحی به مدت سه سال در دانشگاه صنعتی پیاده شده است که اشتغال ایجاد کند. همچنین در ماه‌های اخیر با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان صحبت‌هایی مبنی بر ایجاد فضای مناسب برای آموزش‌های مهارتی ویژه دانشجویان دانشگاه صنعتی صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر آموزش‌های کارآفرینی، حمایت‌هایی از واحد های فناور صورت گرفته که اگر استاد با تعدادی دانشجو کارآفرینی ایجاد کنند مبلغ 30 میلیون تومان حمایت از دانشگاه دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از ایجاد تفاهم‌نامه بین ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور خبر داد و گفت: طبق این تفاهم در شرایط کرونا و برگزاری مجازی کلاسهای دانشگاهی، دانشجویان میتوانند در شهر و استان خود بر سر کلاسهای آزمایشگاهی و عملی حاضر شوند.

IMG-20200915-WA0034

221 دانشجوی دانشگاه صنعتی مشکلات روحی دارند

ابطحی با اشاره افکارسنجی دانشجویان دانشگاه صنعتی گفت: در مقطعی با همکاری دانشگاه اصفهان مطالعاتی صورت گفت و دفتر افکار سنجی در حوزه فرهنگی انجام شد. آنچه که جدیدا اتفاق افتاد، نشان میدهد زمان کنونی مقطع مناسبی برای مطالعه نیست. در مدت زمان همه‌گیری کرونا و ایام قرنطینه مصاحبه‌ای با دانشجویان انجام شد و و تعداد 221 دانشجو که از لجاظ روحی مشکل داشتند شناسایی و مورد مشاوره تلفنی مستمر قرار گرفتند.

وی افزود: این دانشگاه از شهر دور است و دانشجویان درگیر افسردگی هستند. دانشگاه طرح بزرگی در این زمینه دارد که امیدواریم به زودی انجام شود. ناحیه تجاری سازی در دانشگاه در نظر گرفته شده است که فضایی برای ارتباط بیزینسی، سالن مطالعه و ... وجود دارد و شاید تحول کالبدی عظیمی در دانشگاه ایجاد کند. همچنین در این تعطیلات مجموعه فرهنگی در خوابگاه آقایان ایجاد شد و ساختمان خوابگاه خانم‌ها در حال بازسازی است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در پاسخ سوال دیگر خبرنگار برنا گفت: به احتمال زیاد دانشجویان جدیدالورود وهر سه مقطع دانشجویی، آبان ماه وارد دانشگاه خواهند شد و به دلیل اینکه همه مقاطع تحصیلای در یک زمان معین پایان ترم خواهند داشت، تعداد واحدهای کمتری به دانشجویان جدیدالورود خواهیم داد.

وی ادامه داد: دانشجویان جدیدالورود کلاس مجازی خواهند داشت و ستادی برای اطلاع رسانی تشکیل خواهیم داد. هنوز برنامه ریزی قطعی نشده است اما امیدواریم بتوانیم گروه گروه دانشجویان را به صورت حضوری توجیه کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز