دسترسی ۹۰ درصد مدارس روستایی استان اصفهان به اینترنت رایگان

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۲۰:۵۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۹۱۷۷
دسترسی ۹۰ درصد مدارس روستایی استان اصفهان به اینترنت رایگان
تاکنون ۹۰ درصد مدارس روستایی استان از مجموع یک هزار و ۴۰۰ مدرسه به اینترنت رایگان دسترسی پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حمیدرضا خردمند رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: براساس تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقدامات شرکت مخابرات و با توجه به اختصاص بخشی از آموزش‌ها از طریق آنلاین و در فضای مجازی، این مهم از ماه گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بر این اساس تاکنون ۹۰ درصد مدارس روستایی استان از مجموع یک هزار و ۴۰۰ مدرسه به اینترنت رایگان دسترسی پیدا کردند.

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: حتی در مناطق روستایی که امکانات استفاده از اینترنت شرکت مخابرات نبود از شرکت‌های همراه اول و ایرانسل برای رفع این مشکل کمک گرفته شد.

به گفته وی در مدارس شهری استان حدود ۹۸ مدرسه تاکنون از خدمات اینترنت رایگان بهره‌مند شدند و مابقی تا اول مهر به این امکان دست می‌یابند.

خردمند ادامه داد: همچنین براساس این تفاهم نامه عنوان شد که هیچ مدرسه‌ای به دلیل کمبود تجهیزات شامل مودم و یا قطعی تلفن بخاطر بدهی از این امکان محروم نماند که این مهم نیز در استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با هماهنگی و همکاری صورت گرفته با اداره مخابرات در تلاش هستیم تا ادارات نواحی و مناطق به فیبر نوری تجهیز شوند تا از سرعت اینترنت و پهنای باند بالاتری استفاده کنند.

رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره بحث رایگان شدن استفاده دانش‌آموزان از شبکه آموزشی شاد گفت: اقدامات برای عملی شدن این بحث که توسط رییس‌جمهوری مطرح شد در سطح وزارتخانه در دست بررسی است.

نظر شما