انتقاد اتاق بازرگانی اصفهان به سند آمایش سرزمینی اصفهان/ مصالح بخش خصوصی در این سند لحاظ نشده است

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۲۱:۲۶:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۹۱۹۲
انتقاد اتاق بازرگانی اصفهان به سند آمایش سرزمینی اصفهان/ مصالح بخش خصوصی در این سند لحاظ نشده است
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در انتقاد به سند آمایش سرزمینی اصفهان گفت: در این سند زمینه های رشد و توسعه استان ها عمدتا از منظر دستگاه های اجرایی ذیربط مشخص شده و لازم است نظرات بخش خصوصی نیز لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مسعود گلشیرازی در شانزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان خواستار اجرای آزمایشی رویه جدید صدور کارت بازرگانی در چند استان و رفع مشکلات و نواقص موجود در سامانه و سپس گسترش آن در سطح ملی شد و گفت: در رویه جدید مشکلات زیادی برای فعالان اقتصادی ایجاد شده و لازم است این مهم از طریق مجلس پیگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه از ارائه پیش نویس سند آمایش سرزمین توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد و افزود: سرمایه گذاری های استان تاکنون عمدتا تکمیلی بوده و این خبر خوبی نیست.

وی تصریح کرد: در این سند زمینه های رشد و توسعه استان ها عمدتا از منظر دستگاه های اجرایی ذیربط مشخص شده و لازم است نظرات بخش خصوصی نیز لحاظ شود.

گلشیرازی سند آمایش سرزمین را مبنای توسعه استان و تعیین کننده جهت حرکت کشور دانست و بر حضور موثر و مبتکر اتاق در این زمینه تاکید کرد.

ضرورت در نظر گرفتن محدودیت ها،مشکلات و مزیت های نسبی در سند آمایش سرزمین

بهرام سبحانی نیز با بیان اینکه سند آمایش سرزمین باید در هر استان با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی، محدودیت ها، مشکلات و مزیت های نسبی تصویب شود، پیشنهاد نظرخواهی اتاق ایران از اتاق های بازرگانی استان ها در خصوص سند آمایش سرزمینی هر یک از آن ها را، به منظور آگاهی از محدودیت ها و مزیت های هر استان برای تصویب سندی جامع و راهگشا ارائه کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تایید این سند توسط مقامات دولتی و بخش خصوصی و لحاظ مصالح هر یک از آن ها را در حمایت از سند آمایش سرزمین مهم ارزیابی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز