نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

دولت به تنهایی نمی تواند به ساخت و تکمیل مدارس بپردازد

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۰۹:۵۹:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۰۴۶۰
دولت به تنهایی نمی تواند به ساخت و تکمیل مدارس بپردازد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بیان اینکه منابع و بودجه‌های کم دولتی را باید به خوبی مدیریت کرد، گفت: متأسفانه برخی از مدیران کل برای اینکه ثابت کنند در دوران مدیریت خود کاری کرده‌اند و دستاوردی داشته اند، یک پروژه عمرانی را بدون نیازسنجی نهایی و اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان اظهار داشت: متأسفانه درآمدهای کشور مبتنی بر فروش نفت بوده و تا زمانی که این وابستگی‌ به حداقل برسد نیازمند زمان است، از سوی دیگر دولت در شرایط کنونی در حال پرداخت حقوق‌ها و پیشبرد پروژه‌های عمرانی است بنابراین نمی‌تواند به تنهایی به ساخت و تکمیل مدارس بپردازد.  

وی با بیان اینکه منابع کم دولتی را باید به خوبی مدیریت کرد، افزود: متأسفانه برخی از مدیران کل برای اینکه ثابت کنند در دوران مدیریت خود، کاری کرده‌اند و دستاوردی داشته‌اند، یک پروژه عمرانی را بدون نیازسنجی نهایی و اجرا می‌کنند، امروز شاهد این هستیم که در بیشتر ادارات و به ویژه نواحی آموزش‌وپرورش سالن اجتماعات وجود دارد که بدون شک نیازی به ساخت این همه سالن نبود. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به مشارکت چشمگیر خیران اصفهانی در ساخت و تکمیل مدارس افزود: مردم اصفهان همواره برای کار خیر پیشگام هستند و گاهی اوقات پولی که می‌توانند برای خود هزینه کنند را برای کمک به هم‌وطنان در بحران‌های مختلف همچون سیل و زلزله و محرومیت‌زدایی هزینه می‌کنند. 

وی با بیان اینکه انسان باید همواره از کارهای معروف و پسندیده حمایت کند، گفت: در روایت داریم که امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرماید خداوند لعنت کند کسانی که جلوی معروف را می‌گیرد، به آن حضرت گفتند مقصود شما چه کسانی هستند؟ ایشان فرمودند: آن کسانی که هنگامی که مردم کاری برای آنان انجام می‌دهند، تشکر نمی‌کنند؛ بنابراین باید کار خوب خیران بازگو و از آنان به شکل شایسته تقدیر شود. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در این دیدار با ارائه گزارشی از این اداره کل اظهار داشت: در سال 1399، 119 پروژه آموزشی و پرورشی شامل 124 هزار متر مربع وسعت  و780 کلاس درس به آموزش‌وپرورش تحویل می‌دهیم، این پروژه‌ها با مشارکت 85 درصدی خیران انجام می‌شود.

سید مهدی میربد افزود: سال گذشته 118 پروژه شامل 637 کلاس به آموزش‌وپرورش تحویل داده شده که خیران 75 درصد مشارکت داشتند و مدارس را به صورت کامل و یا مشارکتی احداث کردند.  

وی گفت: به رغم اینکه گمان می‌شود استان اصفهان استانی برخوردار است اما نیاز فضاهای آموزشی در این استان زیاد است؛ در شهرستان فریدون‌شهر، چادگان و بویین میان دشت 17 مدرسه کانکسی داریم، 46 مدرسه سنگی شامل سنگ و ملات در سمیرم و بویین میاندشت وجود دارد که هیچ‌گونه ایمنی ندارند و 130 مدرسه بدون دیوار و محوطه است که خطراتی را برای دانش آموزان ایجاد می‌کند. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان تصریح کرد: بیش از 100 مدرسه در فلاورجان، دامنه، داران، شهرضا و شرق اصفهان به واسطه کاهش آب‌های زیرزمینی برای استفاده ایمنی لازم را ندارند و به دلیل فرونشست سقف و یا دیوار آن آسیب دیده است. 

وی گفت: در سال گذشته به کمک خیران مدارس خشت و گلی و تمامی مدارس داری بخاری نفتی کاملاً جمع‌آوری شد و در رویکرد جدید قصد داریم مدارس کانکسی در سراسر استان جمع‌آوری شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز