پرداخت بیش از ۱۴۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان کمک هزینه معیشتی به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۶:۵۱:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۳۱۳۵
پرداخت  بیش از ۱۴۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان کمک هزینه معیشتی به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۱۴۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان کمک هزینه معیشت در قالب مستمری ماهیانه به خانوارهای تحت پوشش پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کریم زارع با اعلام اینکه ۱۱۴ هزار و ۲۰۰خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۲۵ هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: پرداخت مستمری ماهیانه را یکی از خدمات اصلی این نهاد است و در سالهای اخیر مبالغ مربوط به این خدمت با کمک دولت افزایش یافته، ولی با توجه به گرانی کالا و خدمات در سطح جامعه این مبالغ کماکان جوابگوی نیازهای این خانوارها نیست.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان یکی از برنامه های مهم کمیته امداداست، خاطر نشان کرد: با این وجود همه افراد تحت پوشش به ویژه سالمندان، افراد بیمار و از کار افتاده، ایتام و فرزندان نیازمند امکان فعالیت اقتصادی جدی و موثر را ندارند و باید با همکاری و همراهی مردم برای حفظ عزت و آبروی آنها مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: منابع مربوط به پرداخت مستمری به مددجویان از محل بودجه دولتی تامین می شود و صدقه و سایر کمکهای مردم عزیز با توجه به نیت آنها و در زمینه هایی مانند بهداشت ودرمان، مسکن، آموزش، تحصیل و معیشت به‌صورت جداگانه در اختیارخانوارهای تحت حمایت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو طرح ویژه برای کمک به مددجویان در این نهاد در حال اجراست، تصریح کرد: طرح اطعام و احسان حسینی در قالب مرحله دوم رزمایش ایران همدل از عید غدیر شروع شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت. در این طرح هدف اصلی جمع آوری کمک های مردمی برای طبخ و توزیع غذای گرم و همچنین سبد کالاهای اساسی است که با مشارکت مردم خیراندیش استان تاکنون بیش از ۵۸۰ هزار وعده غذای گرم و ۸۰ هزار سبد کالا از این طریق دراختیار مددجویان قرار گرفته است.

زارع ادامه داد: طرح دوم مربوط به بازگشایی مدارس است که با نام شور عاطفه ها از ۲۲ شهریور آغاز شده و تا یازدهم مهرماه ادامه خواهد یافت.

این طرح در سراسر شهرستان های استان اصفهان از جمله اردستان، نجف آباد و خمینی شهر در حال اجرا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز