معاون پذیرش و بازارپژوهی فرابورس ایران:

استقبال بخش خصوصی برای ورود به بازار سرمایه رو به افزایش است

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۱۷:۲۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۳۵۶۰
استقبال بخش خصوصی برای ورود به بازار سرمایه رو به افزایش است
بعد از سال ها استقبال بخش خصوصی برای ورود به بازار سرمایه رو به افزایش است و این نشان می دهد که به سمت شفاف سازی در اقتصاد کشور در حرکت هستیم و به نوعی دیگر انحراف تخصیص منابع را کمتر خواهیم داشت و در این فضا سازمان بورس و فرابورس امروز فرش قرمز را برای شرکت هایی که به این شفافیت اعتقاد دارند، پهن کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رضا غلامعلی‌پور در نشست خبری تسهیل پذیرش یکصد شرکت کارافرین اصفهان در فرابورس در اصفهان، با اشاره به اینکه از منظر اقتصادی آیتم مورد اهمیت این است که چند درصد شرکت های یک کشور در بازار سرمایه فعال هستند، اظهار کرد: متاسفانه در کشور خلاء اطلاعات برای تصمیم گیری داریم و یارانه های اشتباه و انحراف از مسیر سرمایه در ارائه تسهیلات نشان دهنده این عدم شفافیت است که این مسئله در بازار سرمایه وجود ندارد.

وی افزود: تامین مالی از کانال استقراض از سیستم بانکی تنها یک راه است و این رویه در بازار سرمایه از مسیر انتشار اوراق مشارکت، اجاره و .... وجود دارد.

معاون پذیرش و بازارپژوهی فرابورس ایران با تاکید بر اینکه لازمه تامین مالی از بازار سرمایه برای شرکت ها جلب اعتماد است، اظهار کرد: در بازار سرمایه ابزار اطلاعات و تصمیم گیری براساس شفافیت است و معمولا در افراد در بازار سرمایه آینده یک شرکت را می خرند و هر چه گذشته یک شرکت بهتر مشخص باشد اعتماد در بازار سرمایه راحت تر شکل می گیرد.

وی با اشاره به شرایط پذیرش شرکت ها در بازار سرمایه، تصریح کرد: برای همه شرکت هایی که بحث شفافیت را برای خود حل کرده و قبول کرده اند، فرش قرمز پهن می کنیم و اگر جایی مدارک و مستندات بیشتری درخواست می شود به جهت شفاف سازی بهتر است.

غلامعلی پور تاکید کرد: فرایند سخت گیری در انتخاب شرکت ها برای ورود به فرابورس به این دلیل است که نمی خواهیم اعتماد مردم به این بازار ارز بین برود و سعی داریم بهترین شرکت ها را به لحاظ عملکردی و شفافیت بیشتر اطلاعات پذیرش کنیم، بنابراین پرونده هایی که قبل از پذیرش به بورس و فرابورس ارسال می شود، باید فرایند آماده سازی را جدی بگیرند و از مشاوران دقیق و با صلاحیت بهره ببرند.

وی با اشاره به تفویض مسئولیت پذیرش به بورس ها، گفت: بورس یک سازمان نظارتی است، بنابراین دغدغه های آن هم زیاد است، از سوی دیگر دستورالعمل های بورس برای پذیرش در هر تابلویی مشخص است، اما هیئت پذیرش بررسی های محتوایی را مطابق با پارامترهای مشخص انجام می دهد و این پارامترها براساس نوع صنعت متفاوت است، چراکه مقررات حاکم در هر صنعتی متفاوت است.

به گفته وی، پذیرش در فرابورس در کمترین زمان ممکن مستلزم ارائه مستندات کامل و جامع از سوی صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی است.

معاون پذیرش و بازارپژوهی فرابورس ایران با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی باید در تدوین مستندات بهتر تلاش کنند و اطلاعات و داده‌های خود را با دقت و حوصله بیشتر ارائه دهند تا پذیرش آنها در مدت زمان کمتری انجام پذیرد، تاکید کرد: در این فضا تهیه امیدنامه ضرورت دارد، چراکه اطلاعات و مباحث مختلف هر صنعت را فعالان و سرمایه گذاران همان بخش آگاه هستند.

وی با بیان اینکه صنایعی که برای نخستین بار پا به فرابوس می‌گذارند، باید بیشتر به معرفی خود بپردازند، توضیح داد: برای مثال در صنعت هتل‌سازی اطلاعات کاملی در فرابورس وجود ندارد و سرمایه گذار این بخش باید این داده‌ها را به خوبی ارائه کند.

غلامعلی پور ادامه داد: بعد از سال ها استقبال بخش خصوصی برای ورود به بازار سرمایه رو به افزایش است و این نشان می دهد که به سمت شفاف سازی در اقتصاد کشور در حرکت هستیم و به نوعی دیگر انحراف تخصیص منابع را کمتر خواهیم داشت و در این فضا سازمان بورس و فرابورس امروز فرش قرمز را برای شرکت هایی که به این شفافیت اعتقاد دارند، پهن کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز