معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خبر داد:

میزبانی اصفهان از ۲۸۰ هزار گردشگر خارجی از ابتدای نیمه دوم تا ابتدای اسفندماه سال ۹۸

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۴:۴۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۴۳۱۶
میزبانی اصفهان از ۲۸۰ هزار گردشگر خارجی از ابتدای نیمه دوم تا ابتدای اسفندماه سال ۹۸
از ابتدای نیمه دوم سال گذشته تا پایان نیمه اول سال جاری بیش از ۳۵۰ هزار نفر گردشگری داخلی تا کنون از بناهای استان اصفهان بازدید کرده‌اند و بیش از ۲۸۰ هزار نفر گردشگری خارجی نیز از ابتدای نیمه دوم سال گذشته تا ابتدای اسفندماه سال گذشته از بناهای تاریخی استان اصفهان بازدید کرده‌اند، که متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا از اسفندماه سال گذشته تا کنون گردشگر خارجی از بناهای تاریخی استان بازدید نکرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حیدر صادقی با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۹ در حوزه بازاریابی و تبلیغات این معاونت اقدام به تدوین و چاپ ۲۰۰ هزار نسخه نقشه معرفی شهر اصفهان، ۵۰ هزار نسخه راهنمای گردشگری استان و تهیه ۱۰ هزار لوح فشرده معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرده است.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا و لزوم توسعه گردشگری مجازی معاونت گردشگری و حوزه امورفرهنگی و روابط عمومی اداره‌کل با مشارکت یکدیگر از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور نسبت به پشتیبانی و بارگذاری سایت ۸ زبانه گردشگری استان، بارگذاری گنجینه صوتی بیش از ۱۵۰ بنای تاریخی و بارگذاری یک‌هزار تصویر از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در کنار راه‌اندازی تور مجازی گردشگری استان اقدام کرده‌اند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی در استان اصفهان، تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا کنون این اداره‌کل در چهار نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شرکت کرده و همچنین اقدام به برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان کرده است.

صادقی تصریح کرد: با توجه به لزوم توسعه پایدار گردشگری در مناطق مختلف استان، در سال گذشته با مشارکت مردم و مدیران شهرستان‌ها، این اداره کل موفق به برگزاری ۴۰ جشنواره گردشگری در شهرستان‌های همچون: گلپایگان، خوانسار، خوروبیابانک، شاهین‌شهر و میمه، کاشان، آران‌وبیدگل و نجف‌آباد در راستای توسعه متوازن گردشگری شده است. با این وصف در تلاش هستیم تا امسال و پس از پایان ایام سوگواری ماه‌های محرم و صفر برخی از این جشنواره‌ها را با همکاری اداره‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ها به‌صورت مجازی برگزار کنیم.

وی با اشاره به تلاش در راستای گسترش گردشگری در تمامی مناطق استان و افزایش بهره‌وری اقتصادی و فرهنگی مردم مناطق استان در زمینه صنعت گردشگری گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان بهار ۱۳۹۹ با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، تقویم جشنواره‌های گردشگری استان با تعریف ۱۶۰ رویداد فرهنگی تدوین شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۹، تعداد ۲۹ فقره گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری ویژه واحدهای اقامتی و مهمانپذیرها و همچنین ۱۷ مجوز جدید فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و تعداد ۱ هتل، ۴ اقامتگاه سنتی و ۵۰ اقامتگاه بوم گردی در پهنه استان به بهره‌برداری رسید، با این وصف در حال حاضر تعداد دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان به ۲۳۹ دفتر و تعداد هتل‌ها به ۱۵۰ عدد، اقامتگاه‌های سنتی به ۵۳ عدد و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به ۴۵۳ عدد در پهنه استان اصفهان افزایش یافته است.

صادقی تاکید کرد: از ابتدای نیمه دوم سال گذشته تا پایان نیمه اول سال جاری در ۲۴ شهرستان استان، بالغ بر ۲۸۵ طرح گردشگری در حوزه‌های ساخت هتل، مرمت خانه‌های تاریخی و تبدیل به اقامتگاه سنتی، مرمت خانه‌های روستایی به منظور تبدیل به اقامتگاه بوم گردی، احداث مناطق نمونه گردشگری و مراکز تفریحی و همچنین سفره‌خانه سنتی با سرمایه‌ای بیش از یکصدوسی‌ویک میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت بیش از ۳۵۰ هزار نفر گردشگری داخلی تا کنون از بناهای استان اصفهان بازدید کرده‌اند و بیش از ۲۸۰ هزار نفر گردشگری خارجی نیز از ابتدای نیمه دوم سال گذشته تا ابتدای اسفندماه سال گذشته از بناهای تاریخی استان اصفهان بازدید کرده‌اند، که متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا از اسفندماه سال گذشته تا کنون گردشگر خارجی از بناهای تاریخی استان بازدید نکرده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در پایان گفت: همزمان با هفته گردشگری امسال نیز ۱۷ طرح گردشگری شامل: یک هتل، پنج اقامتگاه سنتی، پنج اقامتگاه بوم گردی و شش دفتر خدمات مسافرتی آماده بهره‌برداری هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز