معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در برنامه گفتگوی هفته:

امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۰۸:۵۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۴۵۶۷
امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود
محمدرضا ناظم زاده گفت: در صورتی که خانواده‌ها شرایط را برای حضور دانش آموز و فرزند خود در مدرسه مهیا دیدند، اجازه دهند دانش‌آموز پایه دوازدهم با حضور در مدرسه در چرخه استمرار آموزشی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در برنامه زنده گفتگوی هفته شبکه اصفهان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه، در هفته‌های ابتدایی حدود ۶۰ درصد از دانش آموزان به صورت حضوری در جریان استمرار آموزشی قرار گرفتند اما با بحرانی شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا و تصمیمات بهداشتی این حضور کمتر شد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد دانش‌آموزان به نسبت وضعیت شهرهای خود در مدارس حضور دارندکه در شهر اصفهان این حضور بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است. اصراری بر حضور دانش آموزان در مدارس نداریم و خانواده‌ها یا دانش‌آموزان به صورت خود خواسته در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص شهریه مدارس غیرانتفاعی در شرایط کنونی تاکید کرد: هزینه‌های مدارس غیر دولتی نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است، چرا که این مدارس می بایست حق التدریس همکاران را پرداخت کنند و  هزینه تهیه مواد ضدعفونی و نرم افزارهای مجازی به هزینه آن ها اضافه شده است. از همین رو از خانواده ها می خواهم با در نظر گرفتن شرایط مدارس آنها را همراهی کنند.

ناظم زاده با اشاره به حساسیت آموزش دانش آموزان در پایه دوازدهم تصریح کرد: به عنوان متولی آموزش و پرورش استان نگران دانش آموزان پایه دوازدهم هستیم چرا که پایه های دیگر فرصت جبران در سال های بعدی را دارند ولی پایه دوازدهم از این فرصت برخوردار نیست. خانواده ها درخصوص آموزش دانش آموزان پایه دوازدهم حساسیت داشته باشند و در صورتی که شرایط را برای حضور دانش آموز و فرزند خود در مدرسه مهیا دیدند، اجازه دهند دانش‌آموز پایه دوازدهم با حضور در مدرسه در چرخه استمرار آموزشی قرار گیرد.

وی ادامه داد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود و این دانش‌آموزان کنکور را نیز پیش رو خواهند داشت. همچنین در صورت خروج از وضعیت بحرانی امتحانات پایان ترم دیگر پایه ها نیز به صورت حضوری برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص استفاده از شبکه شاد در نظام آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: راه اندازی شبکه شاد از سوی وزارت آموزش و پرورش کار بزرگی بود چراکه میلیون ها دانش آموز و معلم در آن فعالیت می کنند، وجود مشکلات در این شبکه طبیعی است اما محتوای آفلاین شبکه شاد از بهترین محتوای درسی است که دانش‌آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند.

ناظم زاده اضافه کرد: به دلیل استفاده جمع کثیری از دانش‌آموزان و دانشجویان از فضای مجازی ممکن است سرعت استفاده از این شبکه کاهش یابد که امری طبیعی به نظر می رسد اما به مرور این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به پیامدهای استفاده غیرضروری دانش‌آموزان از فضای مجازی تاکید کرد: نگران کیفیت آموزش و آسیب های استفاده غیر ضروری دانش آموزان از فضای مجازی هستیم و اگر دانش‌آموزان فقط به صورت مجازی مورد آموزش قرار بگیرند پیامد های گوناگونی در پی خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص حضور خیرین در کنار آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس با خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد وارد مذاکره شدیم تا زیرساخت‌های استفاده از فضای مجازی به صورت سخت افزاری و نرم افزاری در نواحی و مناطق مختلف برای دانش‌آموزان تامین شود که استقبال خوبی هم از سوی مردم و هم از سوی خیرین انجام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز