استاندار اصفهان:

کمبود آب باعث به ثمر نرسیدن طرح های سرمایه گذاری در اصفهان شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۷:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۰۷۵
کمبود آب باعث به ثمر نرسیدن طرح های سرمایه گذاری در اصفهان شد
مهم‌ترین مساله استان آب است که کمبود آب باعث شده بسیاری از طرح‌های سرمایه‌گذاری به ثمر نرسد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عباس رضایی روز یکشنبه در جلسه اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در استان گفت: در بخش‌های مختلف با مشکلات فراوانی از جمله مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستیم که باید برطرف شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: اصفهان تشنه است و باید برای رفع تشنگی این استان در ابعاد مختلف اقداماتی صورت گیرد.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: در استان اصفهان تعدادی طرح اقتصادی از حدود ۱۲ سال پیش بلاتکلیف مانده بود از این رو امروز در جلسه‌ای در خصوص این طرح‌ها تصمیم گیری شد.

سید حسن قاضی عسگر، یکی از مهمترین طرح‌های سرمایه گذاری را طرح گردشگری الماس هزار چشمه دانست و ادامه داد: مقرر شد در شهرستان سمیرم و در قالب ۲۹ هکتار آب است طرح تامین شود.

وی گفت: طرح گردشگری الماس هزار چشمه سمیرم مجموعه‌ای ارزشمند است که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به طرح کلان ملی در روستای مورک گفت: راه اندازی کشت و صنعت در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار با تکنولوژی جدید که برای گیاهان کم آب‌بر و اقتصادی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح توسط شرکت‌های سرمایه گذاری و بخش خصوصی برای توسعه کشت بادام، گردو و پسته با تکنولوژی جدید اجرا می‌شود همچنین با اجرایی شدن این طرح ۴۷۲ نفر مشغول به کار می‌شوند. مشکل اساسی ما در مصرف آب، الگوی کشت مناسب است.

وی افزود: مقرر شد در محدوده شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان باغ نمونه ۲۰ هکتاری برای پرورش گردو و بادام اختصاص دهند تا کشت گیاهان ارزشمند و اقتصادی را توسعه دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در استان ارزش آب را ندانستن است و آب را صرف تولید محصولاتی می‌کنیم که سودده نیستند.

قاضی عسگر با بیان اینکه حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های سرمایه گذاری مورد نیاز است، گفت: در این جلسه مساله آب فولاد نطنز مطرح شد که قرار شد این آب از طریق چشمه‌ای که وجود دارد و پساب تامین شود.

وی ادامه داد: درباره تخصیص آب طرح تولید فولاد فروآلیاژ در شهرک صنعتی کوهپایه توسط سرمایه گذار خارجی تصمیم گیری شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز