سرپرست معاونت ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان خبر داد:

قطعیت برگزاری انتخابات رئیس هیئت فوتبال اصفهان در هفته پایانی مهرماه/ اسامی کاندیداهای تائید شده انتخابات هیئت فوتبال اصفهان اعلام شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۴۸:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۵۳۵۶
قطعیت برگزاری انتخابات رئیس هیئت فوتبال اصفهان در هفته پایانی مهرماه/ اسامی کاندیداهای تائید شده انتخابات هیئت فوتبال اصفهان اعلام شد
انتخابات پرحاشیه فوتبال اصفهان که این روزها درگیر معضلی به نام تعویق تاریخ برگزاری با حدود 120 روز گذر از ثبت‌نام کاندیداهاست، اکنون به ایستگاه آخر و برگزاری مجمع نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، روز گذشته حمیدرضا دادخواه دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان، اسامی کاندیداهای ریاست هیئت فوتبال استان اصفهان را پس از تائید کمیته ۳ نفره، بررسی مدارک و تطبیق شرایط نامزدها و همچنین اخذ صلاحیت مبادی مربوطه و تائید فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده و عباسعلی اخوان، علیرضا جهانشاهی، علی طاهری، محمد مجیری و امیر مسعود هراتیان را معرفی نمود.

این در حالی است که سرپرست معاونت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان درباره تاریخ برگزاری انتخابات به خبرنگار برنا گفت: پس از انتظارهایی که هیئت فوتبال استان اصفهان برای تائیدیه صلاحیت کاندیداها از سرگذراند به تازگی این تائیدیه از سوی مقام بالادستی یعنی فدراسیون فوتبال ابلاغ شده و در بازه زمانی بیست و سوم تا بیست و هشتم مهرماه زمان قطعی برگزاری این انتخابات اعلام شده است. به گفته حسین زیبایی 14 شهریور زمان ریاست امیر مسعود هراتیان در هیئت فوتبال استان اصفهان پایان یافت و حدود 20 روز قبل از آن کاندیداها در بازه زمانی قانونی ثبت‌نام خود را انجام دادند.

وی در این باره گفت: اساس‌نامه فدراسیون فوتبال با بقیه فدراسیون‌ها متفاوت است و به این ترتیب عمل می‌شود که اگر از زمان انتخابات عبور کرده و مجمع برگزار نشود، رئیس قبلی به‌عنوان سرپرست به کار خود ادامه می‌دهد و امکان معرفی سرپرست جدید وجود ندارد. این در حالی است که در این شرایط سرپرست چون خودش کاندید ریاست شده است حق رأی ندارد.

زیبایی تأکید کرد: در تمام انتخابات هیئت‌های ورزشی ما اعلام بی‌طرفی کرده و بدون مهندسی انتخابات و با معرفی یا جانب‌داری یک گزینه، به‌هیچ‌وجه از کاندیدای خاصی دفاع نمی‌کنیم. این مورد را نیز به هیئت‌های شهرستان‌ها اعلام کرده‌ایم و تأکید داریم افراد بر اساس شایستگی‌هایشان برگزیده شوند.

وی علت زمان‌بر شدن این موضوع را تائیدیه‌های آن دانست که باید از مقام‌های بالادستی ابلاغ شود و اکنون این اتفاق اکنون افتاده و همان‌طور که اشاره شد در هفته آخر مهرماه این مجمع برگزار خواهد شد. سرپرست معاونت اداره کل ورزش و جوانان افزود: 10 روز قبل از تاریخی که به ما ابلاغ می‌شود به کاندیداها اعلام خواهیم کرد تا خود را برای انتخابات حاضر کنند.

 این در حالی است که چندی پیش دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان علت به طول انجامیدن فرآیند انتخابات ریاست هیئت فوتبال را عدم صدور تأییدیه اداره کل ورزش و جوانان استان دانسته و گفته بود به محض صدور آن، تاریخ مجمع با هماهنگی فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود.

حمیدرضا دادخواه اظهار داشت: پس از اتمام ثبت‌نام کاندیداها، در قدم نخست مدارک ارسال شده از طرف کاندیداها در یک کمیته 3 نفره بررسی و تأیید می‌شود که این اقدام 2 روز پس از ثبت‌نام کاندیداها انجام و اسامی به فدراسیون فوتبال ارجاع داده شد. وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال پس از تأیید رأی کمیته 3 نفره نیز 2 روز برای تکمیل نواقص پرونده‌ها فرصت تعیین کرد که سرانجام پس از تأیید نهایی، در حال حاضر در انتظار تأیید اداره کل ورزش و جوانان استان هستیم، چرا که تأییدیه مراجع ذی‌ربط و ارسال آن از طریق اداره کل شرطی واجب است.

اما در این راستا باید اشاره داشت ساید یکی از دلایل تعویق این انتخابات در استان اصفهان و طولانی شدن روند تائید صلاحیت کاندیداها، وضعیت نابسامان فدراسیون فوتبال باشد آن‌هم در شرایطی که اساس‌نامه این فدراسیون از سوی فیفا تائید نشده و نیز با انصراف مهدی تاج از ریاست این فدراسیون، ثبات مدیریت این فدراسیون زیر سؤال است؛ بنابراین نمی‌توان انتظار چندانی داشت که در شرایط متزلزل فدراسیون، انتخابات ریاست هیئت فوتبال یک شهرستان موعد مقرر اولویت داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز