نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

بانک ها از سرمایه گذاران و تولید کنندگان واقعی حمایت کنند

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۸:۴۸:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۵۷۵۰
بانک ها از سرمایه گذاران و تولید کنندگان واقعی حمایت کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در جنگ اقتصادی هرکس گره ای را باز کند اجر جهاد در راه خدا را دارد، گفت: بانک ها در شرایط اقتصادی از سرمایه گذاران و تولید کنندگان واقعی حمایت کنند تا چرخه تولید تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر شعب بانک تجارت استان اصفهان با بیان اینکه بانک ها از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان واقعی حمایت کنند، اظهار داشت: متأسفانه برخی از افرادی که توان مالی مناسبی ندارند پس از دریافت وام ها و تسهیلات کلان، در بازپرداخت آن مشکل پیدا می کنند و پس از مدتی، فعالیت با بدهی فراوان، نیروهای خود را اخراج می کنند و چرخه تولید محصول آنان متوقف می شود.

وی افزود: بانک ها می توانند املاک و کارخانه هایی که بابت مطالبات معوق خود تصرف کرده اند را به فرد وام گیرنده اجاره دهند تا او بتواند به تولید خود ادامه دهد و اقساط تسهیلات خود را پرداخت نماید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و بدون شک هر کس بتواند در این جنگ، کار مفیدی انجام دهد و گرهی را باز کند، ثواب جهاد در راه خدا و مقابله با دشمنان را دارد.

وی با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ قرض الحسنه عنوان کرد: نباید به فردی که هیچگونه توان مالی ندارد وامی پرداخت شود، این فرد نمی توان اقساط خود را پرداخت کند و بیش از پیش گرفتار می شود، در اینجا نهادهای حمایتی و دولت باید از افراد نیازمند حمایت کنند.

مدیر شعب بانک تجارت استان اصفهان در ادامه گفت: امسال 11 هزار میلیارد ریال در 6 ماهه گذشته تسهیلات در قالب تسهیلات ازدواج، خسارت سیل، ستاد دیه، بیماری های خاص، افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، نیروهای مسلح ، قوه قضائیه و آسیب دیدگان ناشی از کرونا پرداخت شده است.

جواد قاسمی موقر افزود: باتوجه به وجود تحریم ها و شرایط خاص اقتصادی حاصل از شیوع کرونا ویروس لازم است تا تسهیلات بیشتری پرداخت شود که این امر نیازمند وصول مطالبات و معوقات است.

وی گفت: برای پرداخت تسهیلات اهلیت وام گیرندگان بررسی می شود تا توان بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند چراکه وثیقه برای بانک منفعتی ندارد و ما نیازمند بازگشت مطالبات و معوقات هستیم تا بتوانیم توان پرداخت تسهیلات خود را حفظ کرده و پول را در چرخه اقتصادی و کمک به تولید و صنعت کشور به کار بگیریم.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز