نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران:

جمعیت سالمندی در ایران در حال پیشرفت است

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۵:۴۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۶۶۷۳۵
جمعیت سالمندی در ایران در حال پیشرفت است
نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران گفت: جمعیت سالمندی در اکثر کشورها از جمله ایران درحال پیشرفت است و فراهم کردن محیط دوستدار سالمند از جمله مداخلاتی است که میتواند به طور موثر پاسخگوی رشد جمعیت سالمند باشد و بهروزی برای سالمندان را به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، لیلا السائجی جودان بعد از ظهر امروز در برنامه هفته تکریم سالمندان گفت: همکاری و شراکت بین سازمان ملل متحد و مسئولان شهر اصفهان نتایجش به بسیاری از کشورها رسیده و مسئولان کشورها نتایج اصفهان را دنبال می کنند.

 وی تصریح کرد: جمعیت سالمندی در اکثر کشورها از جمله ایران درحال پیشرفت است و فراهم کردن محیط دوستدار سالمند از جمله مداخلاتی است که میتواند به طور موثر پاسخگوی رشد جمعیت سالمند باشد و بهروزی برای سالمندان را به ارمغان خواهد آورد، همچنین در حال حاضر، حدود 830 شهر در 41 کشور دنیا به شبکه جهانی پیوستند و مطمئنم اصفهان به زودی به این شبکه خواهد پیوست.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران افزود: پیوستن اصفهان به شهرهای دوستدار سالمند در سال گذشته با همکاری چندین دستگاه از جمله شهرداری و بهزیستی آغاز شد و با ازرشیابی انجام شده به نکات مثبتی را دست پیدا کرده ایم.

جودان خاطر نشان کرد: تمرکز همکاری ها در سال جاری بر روی تدوین برنامه‌های عملیاتی در اصفهان است و به صورت پایلوت در 5 منطقه آغاز خواهد شد و یقین دارم با همکاری دانشمندان این اقدامات، ثمر بخش خواهد بود و خرسندیم که نصف جهان درحال پیوستن به شهرهای دوستدار سالمند است و با پایان کرونا شاهد حضور گردشگران در این شهر زیبا خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز