افزایش مبتلایان به کرونا و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛

بحران کرونا در اصفهان از مرز هشدار گذشت

۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۱۲:۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۷۳۴۰
بحران کرونا در اصفهان از مرز هشدار گذشت
استان اصفهان با بستری هزار و ۴۵۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا اوضاع بحرانی را از لحاظ کمبود تخت های بیمارستانی دارد و در شرایطی که بحران کرونا از مرز هشدار گذشته، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به حداقل رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محدویت‌های کرونایی به اصفهان بازگشته و وضعیت کرونا در اصفهان از وضعیت هشدار گذشته است. به گفته سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان نسبت به دو ماه گذشته کاهش چشم گیری پیدا کرده و مردم اصفهان ماسک‌های خود را کنار گذاشته‌اند. سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به محدودیت‌ای جدید کرونایی در اصفهان گفت: با توجه به تفویض اختیار ستاد ملی کرونا به ستاد استانی، برنامه آموزش در مدارس، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، خصوصی، زبانسراها و کتابخانه‌ها از دوازدهم مهر به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین مراکز پُرخطر مانند استخرها، باشگاه‌ها، تالارها، سالن‌های ورزشی، سینماها، موزه‌ها، چایخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، بازارهای محلی، گیم‌نت‌ها، جمعه‌ بازارها، شنبه‌بازارها و دوشنبه‌ بازارها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، باغ‌وحش‌ها و شهربازی‌ها از دهم مهر به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.

غلامی افزود: هر روز از ساعت ۱۷ روشنایی پارک‌ها به ۶۰ درصد کاهش می‌یابد که پیش از این ۴۰ درصد بود و در مراکز و پارک‌های حاشیه رودخانه نیز محدویت تردد و توقف اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با درخواست از شهروندان برای خودداری از اتراق در پارک‌ها گفت: شهرداری‌های سراسر استان بویژه شهرهای دارای بوستان حاشیه رودخانه با کمک نیروهای پارکبان و همکاری نیروی انتظامی از توقف افراد در پارک‌ها جلوگیری خواهند کرد.

وی گفت: فروش بلیت برای رفتن به سمت مرزها تا پایان ماه صفر توسط حمل و نقل جاده‌ای ممنوع است و حرکت تمام اتوبوس‌های بین شهری از پایانه اصفهان بدون داشتن بسته‌های بهداشتی برای هر مسافر، ممنوع خواهد بود.

تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های دولتی در اصفهان

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان باعث شده ویروس کرونا در بین خانواده‌های اصفهان دست به دست شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این باره گفت: بیشتر مبتلایان به کرونا خانواده هستند و ویروس کرونا خانواده‌ها را درگیر کرده است.

طاهره چنگیز ادامه داد: با توجه به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های دولتی این شهرستان، از هفته آینده بخشی از تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی و خیریه هم وارد چرخه پذیرش بیماران کرونایی می شوند .

وی در شرایط کنونی تجهیزات بیمارستانی ویژه بیماران کرونا ازجمله تجهیزات کمک تنفسی را جوابگو دانست و افزود: در صورت افزایش بیماران مبتلا به کرونا نیازمند تجهیزات کمک تنفسی و ونتیلاتور خواهیم شد.

وی گفت: امید است با تعطیلی یک هفته‌ای مشاغل پرخطر و مراکز تفریحی تعداد بیماران مبتلا به کرونا مراجعه به بیمارستان‌ها کمتر شود تا نیازی به افزایش ظرفیت تخت‌های آی سی یو در شهرستان اصفهان نداشته باشیم.

پیاده‌روی اربعینی در استان برگزار نمی‌شود

با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا نماز جمعه در هیچکدام یک از شهرستان های استان برگزار نشده و با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی هیچگونه مراسم پیاده‌روی اربعینی در استان برگزار نمی‌شود. همچنین امامزاده‌های استان بویژه ۲ امامزاده معروف محمد و جعفر نیز سرویس‌دهی نخواهند داشت. توزیع نذری‌ اعم از غذا و نوشیدنی ممنوع و تمام موکب‌های محرم و صفر اجازه هیچ فعالیتی در استان و مبادی خروجی کشور نخواهند داشت .

همچنین با توجه به تعطیلات آخر هفته پیش رو تمامی مراکز تفریحی و گردشگری اصفهان تعطیل شده و روشنایی تفرجگاهها کاهش یافته و مامورین نیروی انتظامی و شهرداری از تجمع مردم جلوگیری خواهند کرد.

تعطیلی مراکز تفریحی و گردشگری در اصفهان

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی در این باره عنوان کرد: مراکز تحت پوشش شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان و گردشگران با توجه به ادامه روند مقابله با شیوع ویروس COVID۱۹ و در راستای حفظ سلامت عموم مردم، در حال حاضر و تا اطلاع ثانوی هیچ‌گونه خدماتی را ارائه نمی‌دهد.

وی ادامه داد: مراکز تحت پوشش شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شامل منطقه نمونه گردشگری صفه (تله‌کابین، بولینگ، بیلیارد، شهربازی صفه، زیپ‌لاین و پل‌معلق)، پارک جنگلی ناژوان (تله‌سی‌یژ ناژوان) و پارک شرق (مجموعه بزرگ شهربازی شهر رویاها و کارتینگ رویاها) است.

۱۵ شهرستان دراستان اصفهان وضعیت قرمز دارند

اگرچه از اواسط شهریورماه مدارس استان اصفهان به صورت غیر حضوری بازگشایی و تدریس به دانش آموزان به صورت مجازی صورت گرفت اما آموزش و پرورش استان اصفهان در اطلاعیه‌ای نوشت: پیرو مصوبه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا آموزش در مدارس، آموزشگاه های علمی و زبان مناطق و شهرستان‌های با و‌‌‌ضعیت قرمز از نظر شیوع بیماری کرونا از روز شنبه 12 ماه لغایت پنجشنبه 17مهرماه به صورت غیر حضوری می باشد. لازم به ذکر است مدیران و کادر اجرایی در مدارس حضور خواهند داشت.

کرونا در اصفهان میتازد و بر اساس اعلام سامانه ماسک، در حال حاضر استان اصفهان در بحران شیوع کرونا دارای ۱۵ شهرستان با وضعیت قرمز، هشت شهرستان با وضعیت نارنجی و یک شهرستان با وضعیت زرد است و هیچ شهرستانی با وضعیت سفید قرار ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز