محمود یزدخواستی:

انتخابات هیئت فوتبال در اصفهان سلیقه‌ای است/ مردی در حد ساکت به هیئت فوتبال بیاید

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۲۰:۳۷:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۸۰۷۷
انتخابات هیئت فوتبال در اصفهان سلیقه‌ای است/ مردی در حد ساکت به هیئت فوتبال بیاید
مدرس رسمی afc در اصفهان با انتقاد نسبت به تعویق برگزاری مجمع انتخابات هیئت فوتبال اصفهان گفت: متأسفانه با گذر از زمان مقرر برگزاری مجمع انتخابات رئیس هیئت فوتبال همچنان نمی‌توان مطمئن بود که این انتخابات در زمان قطعی برگزار شود.

محمود یزدخواستی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: کسی که بر مسند ریاست هیئت فوتبال می‌نشیند باید از جنس خانواده ورزش و فوتبال بوده و دو ویژگی مهم دانش و تجربه را داشته باشد؛ بعد از این نیز نوبت به مهارت و تخصص می‌رسد.

وی افزود: در تمام دنیا برای انتخاب عوامل انسانی در ورزش بویژه رشته فوتبال فاکتورهای از پیش تعیین شده وجود دارد اما در ایران این انتخابات به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود.

این مدرس و کارشناس فوتبال تأکید کرد: باید امیدوار باشیم کسی انتخاب شود که از خانواده فوتبال بوده و در ارتقای کیفیت و عملکرد باشگاه‌های فوتبال بویژه ذوب‌آهن و سپاهان تأثیرگذار باشد. در این راستا کمترین ویژگی این است که رئیس هیئت فوتبال در اصفهان و در هیئت حضور داشته باشد که با ویژگی‌های ذکر شده افراد زیادی در اصفهان حضور دارند.

وی تصریح کرد: در 4 سال گذشته باشگاه‌های فوتبال اصفهان شرایط باثباتی نداشته‌اند و این می‌تواند گویای حضور فکری یا عملی هیئت فوتبال و رد پای نیز باشد. در واقع هیئت فوتبال می‌توانست با حضور تأثیرگذار خود و نقطه نظرات سازنده از تغییرات مدیریتی باشگاه‌های ذوب‌آهن و سپاهان جلوگیری کند. چرا که این تغییرات بار منفی مالی و مشکلات زیادی را به همراه دارد.

وی نسبت به کاندیداهای ریاست این دوره از هیئت فوتبال اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر عده‌ای برای نشستن بر این مسند اعلام آمادگی کرده و صلاحیتشان تائید شده است اما افراد بسیار زیاد دیگری در اصفهان هستند که صلاحیت این پست را دارند منتها به دلایل مختلف حضورشان ممکن نشده است. ریاست در هیئت فوتبال اصفهان نیازمند ارتباط قوی با سازمان‌های غیرورزشی هست و افراد باید فعالیت و ارتباطات سیاسی قوی نیز داشته باشند تا بتوانند حضور و عملکرد مناسبی از خود نشان دهند. همچنین فرد مناسب و موفق در این سمت باید بر ویژگی‌های فوتبال اصفهان و گذشته و حال آن اشراف داشته باشد تا بر این اساس بتواند برنامه‌ریزی میان‌مدت و دراز مدت را طرح‌ریزی کند.

وی ادامه داد: حتی انتظار می‌رود فرد منتخب ارتباط خوبی با هیئت‌های فوتبال استان‌های دیگر، فدراسیون فوتبال، فیفا و حتی AFC داشته باشد تا بتواند نقطه نظرات خلاقانه‌ای در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کند.

یزدخواستی یا تقدیر از عملکرد محمدرضا ساکت در زمان حضورش در هیئت فوتبال اصفهان اظهار داشت: امیدواریم هیئت فوتبال اصفهان بتواند شرایط خوب و جایگاه گذشته‌های دور خود را بازیابد و در زمینه پرورش و تربیت استعدادهای فوتبالی اصفهان پوست‌اندازی کند. وی بیان داشت: محمدرضا ساکت در زمان ریاستش در هیئت فوتبال اصفهان نظراتی داشت که چند سطح از فوتبال اصفهان بالاتر بود. همواره برنامه‌ریزی‌های بین‌المللی را طرح‌ریزی می‌کرد. او به دنبال این بود که با باشگاه‌های مطرح دنیا ارتباط بگیرد و پای مسئولان بین‌المللی ورزش فوتبال را به اصفهان باز کند؛ بنابراین آرزو می‌کنم فردی رئیس هیئت فوتبال اصفهان شود که بتواند دست کم در اندازه و حد آقای ساکت فعالیت داشته باشد. نباید فراموش کنیم که بسیاری از بازیکنان و مدیران موفق این روزهای فوتبال حاصل تلاش این مرد در هیئت فوتبال و ایجاد کانون‌های پرورش استعداد فوتبال اصفهان بوده‌اند.

نظر شما