رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

پاتوق سالمندان در تمام مناطق راه‌اندازی شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۳:۳۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۸۴۴۶
پاتوق سالمندان در تمام مناطق راه‌اندازی شود
رئیس شورای اسلامی شهر گفت: از شهرداران مناطق درخواست می‌کنم با بررسی نقاطی که امکان ایجاد پاتوق‌های سالمندان را دارند، نسبت به راه اندازی آن اقدام کرده و معاونت‌های فرهنگی نیز برنامه‌های متناسب با آن را دردستورکار داشته باشند که یقیناً اقدامی شایسته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: چندین جلسه با موضوع کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان تاکنون برگزار شده تا تدابیری برای کاهش وقوع جرایم در این حوزه اندیشیده و اقدامات بازدارنده تشدید شود.

 

وی افزود: قرار است علاوه بر افزایش جریمه کسانی که در ساخت‌و ساز دست به تخلف می‌زنند، اعمال قانون و نظارت‌ها نیز بیشتر شود تا روز به روز تخلفات در این زمینه در اصفهان کمتر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مردم نیز باید بدانند که از این پس اگر تخلفی مازاد بر پروانه ساخت داشته باشند هم هزینه سنگین‌تری باید پرداخت کنند هم ممکن است با رأی تخریب مواجه شوند.

آموزش و اعمال قانون موتورسیکل‌سواران جدی گرفته شود

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت خودرو و کاهش قدرت خرید مردم، شاید بسیاری از شهروندان نتوانند حتی خودروهای با کمترین قیمت را خریداری کنند و بدین سبب در ماه‌های آتی ممکن است مردم بیش از گذشته برای حمل‌ونقل خانواده خود از موتورسیکلت استفاده کنند.

نصراصفهانی اضافه کرد: این افزایش تقاضا با افزایش تعداد موتورسیکلت در شهر همراه خواهد بود که باید از هم‌اکنون در این زمینه تدابیری توسط معاونت حمل و نقل شهرداری و پلیس راهور اندیشیده شده و آموزش لازم و اعمال قانون در استفاده از کلاه ایمنی و سایر مقررات و قوانین مورد توجه باشد تا حضور این وسایل نقلیه در معابر عمومی بدون آسیب باشد.

وی با بیان اینکه نباید تردد موتورسیکلت‌ها در مکان‌های عمومی با خطر برای راکبان آن و دیگران همراه باشد، خاطرنشان کرد: حضور موتورسیکلت سواران در بزرگراه‌ها مشهود است و به نظر می‌رسد عبور آنها از چراغ قرمز نهادینه شده و این ذهنیت وجود دارد که هزینه‌ای برای این رفتار غیرقانونی تحمیل نمی‌شود درحالی که باید با این رفتارهای مخاطره‌آمیز مقابله شود.

پاتوق سالمندان در تمام مناطق راه‌اندازی شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاه به راه‌اندازی پاتوق‌های تجربه برای سالمندان در شهرداری منطقه ۹ شهرداری، افزود: این پروژه‌ها با هزینه‌ای اندک و در فضاهای بی استفاده شهری اجرا شده است؛ چنین طرح‌های کوچکی مورد استقبال سالمندان بوده و هرجا قدم‌های کوچکی برای آنان برداشته شود شایسته است.

وی با بیان اینکه سالمندان قشری هستند که به کم قانع بوده و برای تقدیر از کوچترین قدم‌های مدیریت شهری زبان تشکر دارند، اظهار کرد: از شهرداران مناطق درخواست می‌کنم با بررسی نقاطی که امکان ایجاد پاتوق‌های سالمندان را دارند، نسبت به راه اندازی آن اقدام کرده و معاونت‌های فرهنگی نیز برنامه‌های متناسب با آن را دردستورکار داشته باشند که یقیناً اقدامی شایسته است.

لزوم پرهیز از رفتارهای ناپخته در مقابله با کرونا

نصراصفهانی گفت: امیدوارم که مابقی عزاداری‌ها در محرم و صفر در مسیر تعالی عزاداران، دارای شور همراه با شعور باشد و تأثیر آن را در رفتار اجتماعی خود ببینیم.

وی ادامه داد: با توجه به میزان شیوع بالای بیماری کرونا، امیدواریم ویژه برنامه‌های اربعین به گونه‌ای طرح‌ریزی شود که درپی آن اتفاق ناگواری رخ ندهد و هیئت‌های مذهبی نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند و از هرگونه ایجاد فضای ناپخته پرهیز کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به امکان ابتلای کارکنان شهرداری به بیماری کرونا و قرنطینه ۱۵ روزه آن‌ها، تصریح کرد: امیدواریم تنها دغدغه کارکنانی که مجبورند دو هفته در خانه قرنطینه باشند، بیماری باشد نه اینکه بخواهند دلواپس حقوق و مزایای خود باشند؛ معاونت مالی شهرداری باید تدابیر لازم را برای پرداخت حقوق این افراد بیندیشد.

اصفهان تجلی‌گاه حضور پیروان ادیان مختلف در دفاع مقدس

وی با اشاره به بازگشت پیکر هراچ هاکوپیان، شهید جامعه ارامنه دفاع مقدس پس از ۳۳ سال به اصفهان و تشییع و خاکسپاری وی در این شهر، ادامه داد: از ابتدای جنگ تحمیلی تا امروز همه ادیانی که در شهر اصفهان حضور دارند برای دفاع از تمامیت ارضی کشور همراه مردم بوده و تا مرز شهادت هم پیشرفته‌اند؛ این امر در شهر اصفهان به بهترین شکل متجلی شده و نشان از همراهی و همدلی در میان مردم کشور دارد.

نصراصفهانی با تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: نظام و انضباط حاکم بر جامعه به سبب وجود نیروهای انتظامی است و امیدواریم که تلاشگران این عرصه بتوانند بیش از پیش در جهت برقراری نظم و امنیت جامعه تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی در کنار مردم و با مردم هستند و با ارتباطات خوبی که برقرار می‌کنند از محبوبیت بیشتری نزد مردم برخوردار شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شایسته نیست که خواسته شهروندان منطقه شش ماهه در واحد حقوقی شهرداری معطل تصمیم باشد و باید در صورت نیاز اقدامات حقوقی از سوی شهرداری انجام شود و اگر این امر میسر نیست، با ارجاع به مراجع قضائی مطالبه آن‌ها پیگیری شود.

وی تاکید کرد: اینگونه نباشد که مردم نامه‌ای بنویسند که شش ماه است نامه‌ای نوشته‌ایم و مقدمات لازم برای آن انجام شده اما همچنان این درخواست در واحد حقوقی شهرداری مانده، این موضوع قابل قبول نیست که امیدواریم این به‌زودی به آن رسیدگی شود.

نظر شما