نایب‌رئیس اسبق هیئت فوتبال استان اصفهان:

پایتختی فوتبال اصفهان از دست رفته است/هیئت فوتبال را به اصفهانی‌ها بسپارند

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۴:۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۹۰۱۶
پایتختی فوتبال اصفهان از دست رفته است/هیئت فوتبال را به اصفهانی‌ها بسپارند
نایب‌رئیس اسبق هیئت فوتبال استان اصفهان گفت: اصفهان با وجود پتانسیل بالایی که دارد خیلی وقت است جایگاه پایتختی فوتبال کشور را از دست داده و در چهار سال گذشته عملکرد مناسبی از هیئت فوتبال برای احیای این جایگاه مشاهده نشده است چرا که رئیس این هیئت مدیری از جنس فوتبال، اهل اصفهان و با حضور فیزیکی در هیئت فوتبال نبوده است.

رضا دهقان در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به اینکه یک سال و یک هفته از خانه‌نشینی‌اش می‌گذرد گفت: پس از 38 سال فعالیت در فوتبال اصفهان، سال گذشته تصمیم گرفتم فوتبال را رها کنم چون رئیس این هیئت مرا فریب داد و با سپردن نایب‌رئیسی این هیئت به من دست و پایم را در فوتبال بست.

وی افزود: 10 سال رئیس کمیته داوران و هشت سال هم رئیس هیئت فوتبال شهرستان بودم تا اینکه آقای هراتیان با این بهانه که یک سال و نیم است عملکردم را زیر نظر دارد مرا از سر کلاس تدریس بلند کرد و به هیئت فوتبال استان فراخواند. او به من گفت تصمیم دارد از تجربه من در هیئت فوتبال استان استفاده کند و درخواست کرد چون خودش حضور فیزیکی ندارد من در هیئت فوتبال حضور داشته باشم، اما در عمل دست و پای من در این سمت بسته شد و متوجه شدم فوتبال اصفهان که زمانی پایتخت ایران بود همه‌چیز را از دست داده است؛ بنابراین نتوانستم کاری از پیش ببرم و ترجیح دادم جدا شوم.

دهقان ادامه داد: متاسفانه آنقدر حضور فیزیکی ایشان در هیئت کم و دیر به دیر بود که حتی متوجه نشد من دیگر در هیئت نیستم و اتاقم خاک می‌خورد و گویا به او گفته بودند من هنوز در هیئت حضور دارم؛ اما در یک سال گذشته هیچ کس از من سراغی نگرفت.

این کارشناس فوتبال اصفهان با بیان اینکه هراتیان مدیر خوب و توانمندی است اما برای ریاست هیئت فوتبال هیچ تجربه و شناختی از فوتبال اصفهان نداشته و ندارد؛ ادامه داد: این در حالی است که هیئت فوتبال اصفهان به مردی از جنس فوتبال و بومی اصفهان نیاز دارد که مسائل و مشکلات این رشته ورزشی را به خوبی درک کرده و نسبت به آن مسلط باشد. کسی که دلسوز و به نوعی یک بزرگتر بالای سر فوتبال ما باشد و بتواند آینده روشن و بهتری برای این ورزش در اصفهان رقم بزند.

وی با اشاره به انتخابات هیئت فوتبال در هفته آینده و همچنین عدم حمایت از عباس اخوان در انتخابات چهار سال پیش این هیئت، گفت: احساس و نظر من این است که باید فوتبال اصفهان را به دست یک اصفهانی بسپارند؛ این در حالی است که در گذشته غریب‌پرستی کرده و افرادی از جمله عباس اخوان که کاپیتان با اخلاق روزهای گذشته فوتبال بود را هیچ حمایتی نکردند.

وی افزود: البته انتخابات در هیئت فوتبال به این سادگی نیست و معمولا نیاز به شرایط ویژه و ارتباطات سیاسی و مدیریتی خاصی دارد که معتقدم با این وجود هم می‌شد یکی از گزینه‌ای موجود در اصفهان را حمایت کرده و برمی‌گزیدند.

دهقان با اشاره به کاندیداهای دیگر در انتخابات امسال هیئت فوتبال تصریح کرد: علی طاهری شاگرد من در دوران راهنمایی بود و جوان خیلی فعالی است که در چند سال گذشته عملکرد مدیریتی قابل توجهی در فوتسال اصفهان داشته است. وی ادامه داد: علیرضا جهانشاهی هم سال ها به عنوان دبیر هیئت فوتبال در کنار آقای ابرقوئی نژاد فعالیت کرد و او نیز به چم و خم‌های فوتبال اصفهان تا حدود زیادی آشناست.

این کارشناس با تجربه فوتبال گفت: امیدوارم فردی شایسته و با تجربه بر صندلی ریاست هیئت فوتبال اصفهان تکیه زند که بتواند این ورزش را بار دیگر به روزهای اوج خود بازگرداند. من انقدر از آنچه رخ داد و شرایطی که مشاهده کرده بودم از فوتبال بری و دل‌زده شدم که حتی به ثبت‌نام و کاندید شدن فکر نکردم چون احساس کردم خرابه‌ای از فوتبال اصفهان درست شده که ترمیم و احیای آن در توان من نیست.

نظر شما