تاکید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر رفع مشکلات مرتبط با صادرات فرآوردهای نفتی

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۴:۳۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۹۰۴۱
تاکید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر رفع مشکلات مرتبط با صادرات فرآوردهای نفتی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بر رفع مشکلات مرتبط با صادرات فرآورده های نفتی در اصفهان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حسن قاضی عسگر در جلسه هماهنگی رفع مشکلات مرتبط با صادرات فرآورده‌های نفتی در اصفهان گفت: برخی با روشهای نادرست درخصوص فرآورده های نفتی موجب گسترش فساد و قاچاق در صادرات فرآورده‌های نفتی شده است.

وی ادامه داد: اگر صادرات فرآورده‌های نفتی آزاد بود و یارانه را به شکل هدفمند به گروه های هدف و دهک های پایین جامعه می‌دادند مسائل و مشکلات این بخش کمتر بود.

وی تصریح کرد: در استان تلاش شد با هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط تا حدودی مشکلات مربوط به صادرات فرآورده‌های نفتی کمتر شود.

قاضی عسگر با بیان اینکه از حدود یکسال پیش مسائل و مشکلات زیادی در حوزه گمرک و استاندارد استان در رابطه با فرآورده های نفتی وجود داشت که متاسفانه ضرر و زیان خیلی زیادی به صادرات این فرآورده ها زد افزود: در این جلسه، هماهنگی بین اداره‌کل گمرک،  استاندارد و شرکت پخش فرآورده های نفتی صورت گرفت.

به گفته وی یکسری از صادرکننده‌ها تقلب و یا کوتاهی‌هایی در صادرات می‌کردند که موجب می‌شد تا تانکرهایشان در گمرک و همچنین پرونده‌هایشان در اداره‌کل استاندارد بماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: بر این اساس اداره‌کل استاندارد استان، کارگروهی با عنوان کارگروه "تعیین ماهیت مواد نفتی" تشکیل داد که تعیین می کنند آیا فرآورده های نفتی یارانه ای در این ماده‌ای که می‌خواهد از کشور خارج شود وجود دارد یا ندارد.

وی تصریح کرد: در گذشته بعضی مواقع روش آزمایش آنها غلط بود و یا اینکه در بعضی مواقع واقعیت داشت که با پیگری‌های صورت گرفته و تحول در مدیریت اداره‌کل استاندارد استان این مهم رفع شد و اکنون آمار  پرونده‌های مرتبط با فرآورده‌های نفتی در استان به صفر رسیده و بسیار خوشایند است.

قاضی عسگر افزود: تنها گمرک یکسری مشکل با پرونده های سالهای قبل از ۹۴ تا انتهای ۹۸ دارد که هماهنگی لازم برای حل این مشکل نیز صورت گرفت.

وی ادامه داد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی باید در فرآیندهای خود قدری هماهنگی انجام می‌داد که این مهم نیز صورت گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز