استاندار اصفهان:

بنیاد علمی اکو در توسعه علمی کشورهای عضو تاثیر گذار است‌

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۲۱:۵۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۰۲۸۶
بنیاد علمی اکو در توسعه علمی کشورهای عضو تاثیر گذار است‌
استاندار اصفهان گفت: بنیاد علمی اکو در توسعه علمی و فناوری کشورهای عضو اکو تاثیر گذار است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عباس رضایی، استاندار اصفهان در دیدار رئیس بنیاد علمی اکو گفت: این نهاد بین المللی منطقه‌ای همچنین می‌تواند بیش از پیش در توسعه علمی و انتقال تکنولوژی بین کشورهای عضو تاثیر گذار باشد.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای علمی در کشور و استان اصفهان ادامه داد: انتقال علم و فناوری مهمترین مولفه در توسعه و گسترش علم در آینده است‌، به گونه‌ای که بتواند مسأله محور شود و مشکلات جوامع منطقه را حل کند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و نشست‌های علمی در حوزه‌های تخصصی مختلف در مبادلات علمی بین کشورهای عضو از مهمترین بسترهای برقراری این‌ ارتباطات علمی است‌.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند علمی اعضای این بنیاد، تاکید کرد: استفاده از اساتید و صاحب نظران علمی برای انتقال و به اشتراک گذاشتن تجربیات حوزه علم و فناوری کشورهای عضو حایز اهمیت است.

دکتر عباس رضایی، ورود بنیاد علمی اکو به تبادل دانشجو بین کشورهای عضو در منطقه و همچنین تبادل دانشمندان و پژوهشگران حوزه علم و فناوری را ساز و کاری برای توسعه ارتباطات علمی میان کشورهای عضو دانست.

توسعه فرصت های سرمایه گذاری با هدف کمک های اقتصادی با حضور سرمایه گذاران و صاحبان صنایع علاقمند به حوزه های پزشکی، علمی و تکنولوژی از دیگر پیشنهادهاث استاندار اصفهان به رییس بنیاد علنی اکو بود.

سید کمیل طیبی، رییس بنیاد علمی اکو گفت: این بنیاد که با هدف تعمیق روابط علمی کشورهای عضو اکو ایجاد شده است، درصدد تحقق هدف اصلی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو یعنی توسعه اقتصادی در منطقه بر پایه ارتقاء علم، فناوری و نوآوری است.

طیبی، رییس بنیاد علمی اکو افزود: این سازمان با پوشش ۴۶۰ میلیون نفر جمعیت در منطقه بازار بزرگی را پیش روی خود می‌بیند که می‌‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی یکپارچه بین ملت‌های منطقه باشد.

رییس بنیاد علمی اکو با اشاره به این که رییس این بنیاد تا کنون کشور پاکستان بوده است اعلام کرد که در بیست و چهارمین نشست شورای وزیران امور خارجه عضو اکو در آنتالیا پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انتصاب اینجانب برای تصدی پست ریاست بنیاد تایید و به تصویب شورا رسیده است.

سید کمیل طیبی عضو هیات علمی اقتصاد دانشگاه اصفهان است و تا کنون مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان بوده است. ایشان مطالعات متعددی در الگوسازی همکاری‌های اقتصادی اکو داشته‌است.

دیدار استاندار اصفهان و رئیس بنیاد علمی اکو روز سه‌شنبه با هدف بررسی همکاری های مشترک مراکز علم و فناوری استان اصفهان با بنیاد علمی اکو در استانداری اصفهان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز