کشف یک قطعه عقاب صحرایی زنده در شهرستان نجف آباد

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۱:۴۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۰۹۹۱
کشف یک قطعه عقاب صحرایی زنده در شهرستان نجف آباد
با هوشیاری محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد یک قطعه عقاب صحرایی زنده از متخلف کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد با بیان اینکه این متخلف آگهی فروش یک قطعه عقاب صحرایی زنده را در فضای مجازی منتشر کرده بودگفت: با رصد یگان حفاظت این متخلف شناسایی و دستگیر شد.

محمد محمدی با اشاره به اینکه عقاب صحرایی از گونه‌های در معرض انقراض است افزود: این پرنده برای رها سازی به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان انتقال داده شد.

وی گفت: متخلف نگهداری و فروش این پرنده به مراجع قضایی معرفی شد.

عقاب صحرایی یا استپی پرنده‌ای شکاری و تیز پرواز با طول بدن ۶۲ تا ۷۴ سانتیمتر و طول دو سر بال ۱۶۵ تا ۱۹۰ سانتیمتر و در فهرست گونه‌های در خطر انقراض است.

به علت کاهش چشمگیر این گونه در سال‌های گذشته، این گونه از عقاب در درجه حفاظتی (Endangered) فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار دارد.

عقاب صحرایی که در اروپا، روسیه و قفقاز جوجه آوری دارد و گونه‌ای مهاجر است، این گونه عقاب تمایل به لاشه خواری دارد و گاهی تعدادی از آن‌ها در طبیعت بر سر لاشه حیوانات دیده می‌شوند از همین رو مانند پاکبانان طبیعت هستند.

به دلیل شرایط نامساعد حیات وحش این گونه به سمت محل دفن پسماند‌های انسانی تمایل پیدا کرده و به همین جهت آمار بیماری و مسمومیت در این گونه بالا رفته و این امر حیات این نوع عقاب را در معرض انقراض قرار داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز