مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

آغوش اوقاف برای مردم حصه باز است

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۱:۳۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۱۵۷۲
آغوش اوقاف برای مردم حصه باز است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ما این بحث را داوطلبانه مطرح کردیم، اگر اراده‌ای برای حل این مشکل باشد ما آمادگی کامل را داریم که در قبال دریافت زمینی با توجه به اختیارات و مسئولیت‌های شرعیمان همکاری لازم را داشته‌ باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت‌الاسلام محمدحسین بلک صبح امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حدود 50 هزار رقبه در استان اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: هر یک از این رقبات یک واحد وقفی هستند که درصد قابل توجهی از این رقبات در شهر اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 800 نیت وقفی در استان اصفهان احصا شده است، افزود: نگاه واقفان بسیار ژرف بوده، مانند جامعه شناس دردها را احصا کردند و راه درمان آن را از دارایی خود پیدا کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه 20 هزار منزل مسکونی و چهار هزار واحد تجاری موقوفه است، ادامه داد: همچنین 700 مرکز آموزشی، بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های گردشگری، 10 هزار هکتار زمین کشاورزی فعال، بخشی از پارک‌ها و ... موقوفه هستند.

وی با بیان اینکه برای همکاری با مدیریت شهری اصفهان بسته پیشنهادی 15 بندی را آماده کرده‌ایم، اضافه کرد: در صورت تمایل شورای شهر این پیشنهادات را ارائه میدهیم تا مورد بررسی قرار دهند.

حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه برخی از معضلاتی که امروز در جامعه داریم، با هزینه‌های موقوفات قابل حل است، افزود: در این زمینه با اجرای پروژههای مشارکتی می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود طرح مشارکتی وقف را با هدف مقدس راه اندازی کنیم تا الگویی برای همه مسئولان باشد و بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ وقف قدمی برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نگاه ما تعاملی است و در نظر داریم در فضای تعاملی برای بهبود وضعیت کیفی مردم اصفهان قدمی برداریم.

وی در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های وقفی منطقه حصه اظهار داشت: ما این بحث را داوطلبانه مطرح کردیم، اگر اراده‌ای برای حل این مشکل باشد ما آمادگی کامل را داریم که در قبال دریافت زمینی با توجه به اختیارات و مسئولیت‌های شرعیمان همکاری لازم را داشته‌ باشیم.

حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه وقف مانند مادری بی منت آغوشش را برای مردم حصه باز گذاشته است، ادامه داد: در این زمینه شهرداری باید نسبت به ارائه خدمات به شهروندان منطقه حصه توجه داشته باشد.

وی در خصوص بحث‌ باورهای دینی در امامزادگان و مطالبات زائران در این اماکن ابراز داشت: در بحث توسل، نگاه به امامزادگان سبب و واسطه است و نگاه شرک آلودی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر اینکه خیران نمی‌خواهند کم کاری مسئولان را جبران کنند، ادامه داد: واقعیتی که وجود دارد این است که بهتر است نیت واقفان در راستای نیازهای روز جامعه باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز