بسته خبری انتظامی اصفهان؛

دستگیری باند سارقان باغ‌های انار در نجف آباد/ زوج قاچاقچی با ۳۱۹ کیلو تریاک زمین گیر شدند

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۱:۲۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۲۰۷۹
دستگیری باند سارقان باغ‌های انار در نجف آباد/ زوج قاچاقچی با ۳۱۹ کیلو تریاک زمین گیر شدند
مهم‌ترین حوادث امروز ۲۱ مهر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سرهنگ غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: ماموران پلیس تکاوری اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه سوداگران مرگ در حال انتقال محموله‌ای افیونی در یکی از محور‌های مواصلاتی منطقه شرق استان اصفهان هستند بلافاصله وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از گشت زنی در محور‌های مواصلاتی شرقی استان اصفهان یک سواری پژو پارس متعلق به قاچاقچیان را در یکی از محور‌های فرعی مشاهده و آن را متوقف کردند، بیان داشت: در بازرسی از این خودرو ۳۱۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که زیر صندلی‌ها و در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود، کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به اینکه یک زوج قاچاقچی در این رابطه دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادافیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.

دستگیری باند سارقان باغ‌های انار در نجف آباد

سرهنگ محمد حسین باباکلانی فرمانده انتظامی شهرستان نجف آبادگفت: ماموران یگان امداد هنگام گشت زنی در محدوده باغات و طی مراجعه احدی از باغداران از حضور چند غریبه در داخل یک باغ مطلع می‌شوند.

وی طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر ۴ نفر را که مشغول جمع آوری انار از درختان بودند دستگیر و به به مقر انتظامی منتقل کردند.

سرهنگ باباکلانی با اشاره به کشف ۶۰ کیلو انار در محل تصریح کرد: متهمان پس از بازجوئی‌های اولیه به سرقت از باغ انار اعتراف با هماهنگی مقام قضائی برای کشف دیگر جرائم احتمالی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان به باغداران توصیه کرد: با توجه به شروع فصل برداشت محصول با حضور بیشتر در باغات و تعامل با پلیس و انعکاس تردد‌های مشکوک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، منطقه را برای حضور سارقان ناامن سازند.

کشف ۱۱ دستگاه خودروی احتکار شده در کاشان

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار داخل، طرح تشدید مبارزه و مقابله با احتکار خودرو به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان "کاشان" با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از دپو و احتکار خودرو در یک پارکینگ مطلع و بلافاصله وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از این پارکینگ بازرسی بعمل آمد که در نتیجه ۱۱ دستگاه خودروی صفر احتکار شده کشف شد.

سرهنگ هاشمی فر در ادامه خاطر نشان کرد: ۳ دستگاه پراید، ۲ پژو پارس، یک پراید وانت، ۲ پژو ۴۰۵، یک پژو آریسان، یک تیبا و یک پژو ۲۰۷ که همگی صفر کیلومتر و فاقد پلاک بودند، کشف و پارکینگ مورد نظر پلمب شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، ارزش خودرو‌های مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲۰ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ محمد رضا هاشمی فر در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود.

توقیف وانت نیسان حامل ۴۶ کیسه آرد قاچاق در اصفهان

سرهنگ حمیدرضا اکبری اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار آرد مشکوک و پس از هماهنگی قضائی خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو ۴۶ کیسه آرد که به صورت غیر مجاز و خارج از شبکه توزیع بارگیری و حمل می‌شد را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ارزش ریالی آرد‌های قاچاق کشف شده بنا به اظهار نظر کارشناسان را ۴۶۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و وانت نیسان توقیف شد.

سرهنگ اکبری تصریح کرد: متهم دستگیر شده نیز پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

کلاهبرداری فروشگاه‌های مجازی جعلی در سایه شیوع بیماری کرونا

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه از طریق فروشگاهی اینترنتی جمعاً مبلغ ۵۰ میلیون ریال جهت خرید کالا پرداخت و پس از مدت تعیین شده از طرف فروشگاه و پیگیری‌های متعدد، پذیرنده پاسخگوی آن‌ها نبوده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انجام تحقیقات پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان، گرداننده فروشگاه اینترنتی جعلی شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

وی افزود: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه کسب منافع مالی عنوان کرد.

سرهنگ مرتضوی با تاکید بر خرید از سایت‌های دارای نماد الکترونیکی توصیه کرد: فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوز‌های لازم جهت فعالیت خود هستند که این مشخصه مجوز فعالیت، به واسطه دریافت enamad در سایت مشخص می‌گردد که شهروندان می‌توانند با کلیک بر روی آن اطلاعات لازم از گردانندگان سایت و آدرس و تلفن آنان را به دست آورند.

وی ادامه داد: در خرید‌های آنلاین پیش از آن‌که تبلیغات اغواکننده فریب‌مان دهد باید به اصالت سایت توجه کرد، همچنین با توجه به افزایش خرید‌های آنلاین و غیر حضوری در پی شیوه کرونا ویروس برخی کسب و کار‌های فاقد مجوز برای جلب توجه مشتری به تبلیغات اغوا کننده و فریبنده روی می‌آورند در حالیکه بسیاری از شعار‌هایی که در تبلیغات آن‌ها گفته شده است درست نمی‌باشد.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز