مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

به‌روزرسانی زنجیره ارزش در فعالیت‌های اقتصادی روستاییان مهمترین گام‌ها برای توسعه روستایی است

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۷:۵۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۳۷۸۴
به‌روزرسانی زنجیره ارزش در فعالیت‌های اقتصادی روستاییان  مهمترین گام‌ها برای توسعه روستایی است
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مهمترین گام‌ها برای توسعه روستایی تکمیل و به‌روزرسانی زنجیره ارزش در فعالیت‌های اقتصادی روستاییان است. این فرایند با فراهم کردن زمینه‌های یادگیری شیوه استفاده از ابزارها و فناوری‌های جدید برای اهالی روستاها محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کامران کلانی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع اشتغال در روستاها گفت: اگر به دنبال حل مشکل اشتغال در روستاها هستیم باید مکانیزم‌های جدیدی را طراحی و عملیاتی کنیم.

وی با بیان این که نقش دولت در حل مسائل روستایی باید به صورت مداخلات توسعه ای باشد افزود: توسعه مسئولت پذیری اجتماعی یک حلقه مفقوده در ایجاد بستر های شغلی در روستاهاست.

کلانی تصریح کرد: رویکرد انجام هر فعالیتی به ویژه ایجاد فضای رقابتی و مزیت های رقابتی در روستاها باید بر مبنای مشارکت مردم باشد.

وی همچنین یکی از مهمترین گام‌ها برای توسعه روستایی را، تکمیل و به‌روزرسانی زنجیره ارزش در فعالیت‌های اقتصادی روستاییان دانست و افزود: این فرایند با فراهم کردن زمینه‌های یادگیری شیوه استفاده از ابزارها و فناوری‌های جدید برای اهالی روستاها محقق خواهد شد.

در ادامه مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: جوانان رکن اصلی کار و اشتغال جامعه هستند.

در ادامه نادر گیویان پور، مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران با اشاره به فعالیت در محدوده جغرافیایی و انسانی شهرستان های استان اصفهان برای خلق ثروت با حمایت از ایجاد اشتغال جوانان در روستاهای کشور به مسیر تحقق شعار رونق تولید اشاره کرد و گفت: با توانمند سازی جوامع محلی و ایجاد فرصت های برابر در جامعه رشد اقتصادی انجام میشود.

وی ادامه داد: در راستای تحقق تولید و طرح اشتغال پایدار توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را مبتنی بر شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای است . بررسی شرایط جغرافیای و پتانسیل های اقلیمی و منابع طبیعی در روستاها سنگ بنای ایجاد اشتغال در کشور است. مطالعات آمایش سرزمین بررسی فرهنگ کار  در اهلیت شغلی هر منطقه  بهترین الگو های اشتغالزایی را مشخص مینماید.

گیویان پور ادامه داد: آموزشهای فرابخشی در بدنه‌ اداری دولت می‌تواند بستری برای پذیرش طرح‌ها و ایده‌های کارآفرینان یا سرمایه گذاران در شهرستانها، شهرها و روستاها را مهیا نماید. توانمندسازی با ارتقا سطح دانش عمومی نسبت به موضوع کسب و کار و ادبیات اشتغال برای مسئولین محلی و دیگر مدیران موثر در جلب انگیزه حداکثری نیروی انسانی که به عنوان مهمترین منابع هر جامعه ای مورد نظر است، ضرورت فعلی اقتصاد مولد خواهد بود و برای تحقق این برنامه از سازمان دهیاری های کشور دعوت به همکاری کرد.

مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران تصریح کرد: بازآفرینی شهری در بافت های ناکارآمد بویژه مناطق حاشیه نشین که به علت مهاجرت بوده است در هر دو حوزه کار و اجتماعی سازمان قرار می‌گیرد و بی توجهی در دهه های گذشته رشد زاغه نشینی در کلان شهرها را بی رویه و غیر قابل نظم بخشی میدانیم اما آنچه در علم برنامه ریزی شهری و جامع شناسی جهان امروز مطرح است، مورد توجه قرار دادن مدل های توانمندسازی اقتصادیست و با اهتمام به این مهم توان مدیریت و سازماندهی بحث حاشیه نشینی با متمرکز نمودن توان دولت و مدیریت شهری را در جریان اقتصادی مناطق شهر الزامی میدانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز