رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان:

کرونا به جز آسیب ها اقتصادی، آسیب جسمانی به مردم وارد کرد

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۲:۲۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۴۵۱۷
کرونا به جز آسیب ها اقتصادی، آسیب جسمانی به مردم وارد کرد
رئیس اداره کل ورزش و جوانان درخصوص شیوع بیماری کرونا و آسیب های وارد گفت: بیماری کرونا با تعطیل کردن اماکن ورزشی ضربه بزرگی به آحاد جامعه زد، متاسفانه با فقر حرکتی و بیماری های ناشی از عدم تحرک روبرو هستیم و نمی‌توان این را نادیده گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمد طباطبائی رئیس اداره کل ورزش و جوانان در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر اصفهان که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش شرکت کرده بود اظهار کرد: اهداف و برنامه وزارت ورزش در سال ۱۳۵۰ تعیین شده که در گذشته سازمان تربیت بدنی نام داشت اما خوشبختانه در ماه گذشته وظایف این حوزه از سوی مجلس شورای اسلامی تعیین و ابلاغ شده است و نقشه راهی را برای ادارات ورزش و جوانان مشخص می‌کند.

وی با اشاره به نقش شهرداری‌ها ر حوزه ورزش همگانی افزود: شهرداری‌ها یکی از حوزه های مهم در حیطه ورزش همگانی هستند و جای امیدواری دارد که مسئولان شهرداری نسبت به این حیطه از ورزش توجه ویژه ای دارند، امیدوارم در سایه برنامه ها واهداف فعالیت های اجرایی این حوزه عملیاتی شود.

رئیس اداره کل ورزش و جوانان درخصوص شیوع بیماری کرونا و آسیب های وارد گفت: بیماری کرونا با تعطیل کردن اماکن ورزشی ضربه بزرگی به آحاد جامعه زد، متاسفانه با فقر حرکتی و بیماری های ناشی از عدم تحرک روبرو هستیم و نمی‌توان این را نادیده گرفت.

وی با اشاره به دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن ادامه داد: دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن به دلیل عدم ثبات مدیریتی در سال های اخیر موفق نبوده اند. باید در خصوص این دو باشگاه آسیب شناسی شده و جلسات ویژه ای برگزار شود تا تغییر استراتژی ها صورت بگیرد. همچنین تلاش شده است نواقص پایه ای باشگاه های ذوب آهن و سپاهان شناسایی و رفع شود تا این دو باشگاه حاضر در لیگ برتر از استعداد های خود استفاده و از بازیکنان بومی در مسابقات قهرمانی استفاده کنند. این درحالی است که دو باشگاه اصفهانی می توانند باعث عزت و افتخار کشور شوند.

وی در خصوص اراضی کاربری ورزشی در شهر اصفهان افزود: بحث کاربری ورزشی در سطح استان می تواند سه الویت پنج سال،زیر سه سال و در حدود ۱۸ ماه قراربگیرد و اداره ورزش و جوانان می‌تواند با خرید این املاک آنها را به تملک خود درآورد. حتی بخش خصوصی نیز در این راستا استقبال کرده است اما منع قانونی برای آن وجود دارد و نیاز است تا با تعاملات بین دستگاه های اجرایی دغدغه برطرف شود. شهرداری نیز برای تملک این اماکن توانایی قانونی ندارد و همه این موارد با سازمان مسکن و شهر سازی است که باید با تعاملات موضوعات را حل و فصل کرد.

وی با اشاره به آسیب بیماری کرونا به کسب و کارهای ورزشی تصریح کرد: بیش از 3هزار باشگاه ورزشی و بیش از ۳۰ هزار نفر که از طریق ورزش معیشت داشتند با شیوع کرونا دچار مشکل شدند و این روزها دغدغه تامین مایحتاج زندگی شان را دارند.

در واقع با شیوع این بیماری بیش از 1500 شغل آسیب دیده است. با تعطیلی اماکن ورزشی هزینه های هنگفتی برای اداره ورزش و جوانان ایجاد شده است و بعضا برای نگهداری این اماکن با کمبود اعتبارات کافی موجه هستیم که روز های سختی برای اداره ورزش و جوانان سپری می‌شود.

رئیس اداره کل ورزش و جوانان ادامه داد: موضوع مهم بحث سرانه ورزشی این مشاغل است که که باید در سایه نشست های ورزشی مشکلات این افراد مرتفع شود.

وی درخصوص برنامع استراتژیک ورزش استان اصفهان افزود: برنامه استراتژیک ورزش استان تقدیم مقام عالی وزارت ورزش شده و فرصت ها تهدید ها و در واقع تمام جوانب کار سنجیده شده است. همینطور تصمیم داریم بزودی شورای عالی ورزش استان تشکیل شده و با حضور شهردار و رئیس شورای شهر مشکلات ورزش استان بررسی شده و در جهت رفع آن قدم برداریم. گفتنی است از تمامی مسئولان استانی درخواست دارم به حوزه ورزش نگاه استراتژیک داشته باشند و بدانند سلامتی آحاد جامعه موضوع بسیار مهم و حیاتی است.

طباطبائی ضمن اشاره به نقش شهرداری و شورای شهر در توسعه ورزش در شهر اصفهان بیان کرد: شورای شهر و شهرداری اصفهان نهادی بوده که گام موثری نسبت به وررش شهر برداشته است. امیدوارم بهینه سازی و بسترسازی فضای ورزشی شهر مورد توجه مسئولان شهری قرار بگیرد و شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به تلاش اداره کل ورزش و جوانان در حیطه توسعه ورزش همگانی زنان اظهار کرد:  طرح نسخه سبز برای توسعه ورزش همگانی زنان از سوی متخصصان حوزه ورزش استان تدوین شده اما به دلیل بیماری کرونا هنوز اجرایی نشده و امیدوارم به زودی آن‌ را عملی کنیم.

رئیس اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به نقش فضای مجازی، رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی در راستای توسعه فرهنگ ورزش افزود: صدا وسیما همکاری های خوبی با ادارات ورزش و جوانان داشته است، به طور مثال برنامه ای تدوین شده تا زنگ ورزش در صدا و سیما اجرایی شود و در آینده همه آن ها به نمایش درآمده تا در این روزهای کرونایی فعالیت افراد در منزل ادامه پیدا کند. همچنین در فضای مجازی نیز برنامه هایی ضبط و منتشر می‎شود تا این مهم عملی شود.

وی در خصوص زیر ساخت های ورزشی اصفهان و سرانه ورزشی برای هر شهروند بیان کرد: باتوجه به فضاهای در دسترس تلاش شده بر اساس نیاز سنجی ها زیر ساخت ها تامین شود. سرانه ورزشی استان 46/0 متر مربع پیش بینی شده و این نه براساس مساوات و عدالت بوده و با چانه زنی انجام شده است و متاسفانه از نظر آمایشی کاری صورت نگرفته است.

طباطبائی در پایان افزود: باید از این تریبون اعلام کنم حال ورزش اصفهان خوب نیست،عزت و افتخارات گذشته دیده نمی شود و باید توجه ویژه ای به ورزش استان شود. از همه مسئولان تقاضا دارم برای تحقق اهداف اداره کل ورزش و جوانان به کمک مان بیایند تا بتوانیم باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز