مراسم تشییع نهمین شهید مدافع سلامت فردا برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۲۲:۰۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۵۴۱۳
مراسم تشییع نهمین شهید مدافع سلامت فردا برگزار می‌شود
علی برجیس پرستار جوان بخش آنژیوگرافی بیمارستان قلب چمران اصفهان به دلیل بیماری کرونا فوت کرد. مراسم تشییع نهمین شهید سلامت اصفهان فردا صبح از بیمارستان چمران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ آرش نجیمی با اشاره به شهادت نهمین شهید مدافع سلامت گفت: علی برجیس پرستار جوان بخش آنژیوگرافی بیمارستان قلب چمران اصفهان به دلیل بیماری کرونا فوت کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با فوت این پرستار شمار شهدای سلامت استان اصفهان به ۹ نفر رسید افزود: مراسم تشییع نهمین شهید سلامت اصفهان فردا صبح از بیمارستان چمران انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل موارد مثبت ابتلا هزار و ۲۴۱ نفر، ۲۵۷ نفر بستری و ۲۲۱ نفر از بیمارستان مرخص شدند، کل موار بستری در سطح استان هزار و ۶۸۷ نفر و تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۳۴۵ نفر هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت همچنان در استان و شهرستانهای آن شیب تند صعودی دارد که مناسب نیست گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ فوت ناشی از بیماری‌های تنفسی در استان اصفهان ثبت شده که ۱۸ نفر از این آمار کرونا قطعی بوده است.

نجیمی با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان اصفهان براساس جمعیت شان تعداد بیماران بالایی دارند، بیان کرد: محدودیت‌هایی که در روزهای تعطیل در استان اصفهان اتفاق افتاد، این محدودیت‌ها در تعداد موارد بستری زیاد تأثیرگذار نیست و باید یک الی دو هفته صبر کرد و تاثیر آن را در تعداد موارد سرپایی دید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: این بیماری با مشارکت و همراهی مردم کاهش پیدا می‌کند، در حال حاضر با توجه به تعداد موارد مثبت بالا همه این بیماری را در اطرافیان خود می‌بینند، این بیماری در بعضی از افراد شدت شدیدتری دارد و منجر به مرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه فوت ناشی از کرونا در همه گروه‌های سنی دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم باید این بیماری را جدی بگیرند و با رعایت نکات بهداشتی و دستورالعملهای بهداشتی هم خود و هم جامعه را حفظ کنیم.

نجیمی با بیان اینکه با توجه به این شرایط احتمال بدتر شدن اوضاع وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت بیمارستانهای دولتی استان اصفهان تقریبا تکمیل شده است و از ظرفیت بیمارستانهای دولتی و خیریه استان استفاده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز