رئیس شورای اسلامی روستای جوهرستان اصفهان:

سجده شکر کشاورزان اصفهانی به خاطر برداشت برنج/ امیدواریم خشکسالی زاینده‌رود تکرار نشود

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۰۹:۳۶:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۶۱۴۹
سجده شکر کشاورزان اصفهانی به خاطر برداشت برنج/ امیدواریم خشکسالی زاینده‌رود تکرار نشود
رئیس شورای اسلامی روستای جوهرستان اصفهان از کشت برنج در لنجان اصفهان و شکرگزاری کشاورزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، علیرضا خرمی (رئیس شورای اسلامی روستای جوهرستان اصفهان)  با بیان اینکه کشاورزان روستای جوهرستان اصفهان به شکرانه برداشت محصول برنج لنجان سجده شکر به‌جا آوردند، گفت: بارندگی‌های سال گذشته و بازگشایی آب زاینده‌رود سبب رونق بخشیدن به تولید برنج لنجان در شهرستان مبارکه شد که روستای زرخیز جوهرستان یکی از روستاهای این شهرستان است و مرغوب‌ترین برنج لنجان به دست توانمند کشاورزان زحمتکش این روستا تولید می‌شود.

وی افزود: با وجود خشکسالی‌های چند سال اخیر، کشاورزان نتوانستند در این شرایط سخت اقتصادی آنطور که انتظار می‌رفت محصولی برداشت کنند و سفره کشاورزان در حال کوچک شدن بود اما امسال به لطف خدا و بارندگی‌های خوبی که شد کشاورزان اصفهانی پس از چند سال توانستند دوباره سفره‌های خود را رونق بخشند.

خرمی ادامه داد: در این روزها اگر به روستاهای دشت لنجان سری بزنید، می‌بینید دوباره کارگاه‌های شالیکوبی راه‌اندازی شده، دامداری فعال و جنب و جوش به روستاها برگشته است و روستائیان خدا را شاکرند که در این شرایط سخت اقتصادی و تورم سرسام‌آور حداقل توانستند کشت و کاری بکنند و شرمنده اولاد خود نباشند. کشاورزان امیدوارند در سالهای آینده هم بتوانند از آب زاینده‌رود استفاده کنند و دیگر اتفاقات ناگوار گذشته تکرار نشود.

به گفته خرمی، در این بین کشاورزان و دامداران گلایه‌ها و درخواست‌هایی هم از مسئولان دارند: «قیمت سم و کود کشاورزی و نهاده‌های دامی در بازار آزاد بسیار بالا رفته و این قشر زحمتکش توان خرید این اقلام را در بازار آزاد ندارند و انتظار می‌رود این اقلام به صورت دولتی در اختیار  عزیزان قرار بگیرد.»

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز