قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ ۲۰۰ هزار ریال تصویب شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۰:۵۶:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۶۷۶۲
قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ ۲۰۰ هزار ریال تصویب شد
کارگروه ستاد تنظیم بازار اصفهان، قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ را ۲۰۰ هزار ریال تصویب کرد. این قیمت برای وزن ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم است و اگر مرغدار بخواهد مرغی با وزن بیش از دو کیلوگرم تأمین کند، خوراک یارانه‌ای دریافت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کارگروه ستاد تنظیم بازار اصفهان، قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ را ۲۰۰ هزار ریال تصویب کرد. این قیمت برای وزن ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم است و اگر مرغدار بخواهد مرغی با وزن بیش از دو کیلوگرم تأمین کند، خوراک یارانه‌ای دریافت نخواهد کرد.

حسین ایراندوست قیمت ۲۷۰ هزار ریالی هر کیلوگرم مرغ را تأیید نکرد و افزود: این افزایش قیمت کشوری ناشی از هیجانات بازار بوده و باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم سهم دولت در تأمین نهاده‌ها را به ۱۰۰ درصد برسانیم قیمت مرغ به کمتر از این میزان هم خواهد رسید.

ایراندوست افزود: از زمانی که قیمت مرغ ۱۵۰ هزار ریال تعیین شد، دولت نتوانسته همه نهاده مورد نیاز مرغداران را تأمین کند و در نتیجه هزینه تمام شده تولید گوشت مرغ افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره افزایش قیمت مرغ در چند هفته گذشته افزود: به نظر‌ می‌آید مصرف مرغ در استان اصفهان افزایش یافته باشد، چراکه طبق بررسی میزان کشتار‌ها از ابتدای تابستان تاکنون در تیر ۳۵۰ تن، مرداد ۴۳۰ تن، شهریور ۵۰۰ تن و در مهر به بیش از ۵۶۰ تن بوده است.

ایراندوست ادامه داد: در استان اصفهان مشکلی از نظر پرورش، تولید و تأمین مرغ نداریم. همواره در فصل گرما مصرف محصولات پروتئینی مانند گوشت، تخم مرغ و مرغ کاهش و با سرد شدن هوا افزایش می‌یابد؛ بنابراین افزایش تقاضا یکی از علل افزایش قیمت مرغ است.

استان اصفهان با هزار و ۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۳۶ و نیم میلیون قطعه در هر دوره با تولید سالانه ۲۰۵ هزار تن طیور، رتبه نخست در ظرفیت تولید و رتبه دوم تولید گوشت مرغ را به خود اختصاص داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز