معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

۷۷۷ کیلومتر مسیر استاندارد و ایمن دوچرخه در اصفهان احداث می شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۱:۴۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۶۸۰۰
۷۷۷ کیلومتر مسیر استاندارد و ایمن دوچرخه در اصفهان احداث می شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 777 کیلومتر مسیر ویژه، ایمن، استاندارد و پیوسته دوچرخه سواری در شهر اصفهان با دستور شهردار اصفهان در مناطق 15 گانه شهر اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مسعود بنده خدا با اشاره به اهمیت توسعه مسیرهای ایمن برای دوچرخه سواران اظهار کرد: با تصویب و تاکید اخیر شورای هماهنگی ترافیک استان و پیگیری های شهردار اصفهان عملیات احداث مسیرهای دوچرخه آغاز و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال اجرایی می شود.

وی ادامه داد: این مسیر ها که تقریبا تمام معابر اصلی و شریانی شهر اصفهان را در بر می گیرد توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بررسی، طراحی و تدوین شده و برای آغاز عملیات اجرایی از طرف شهردار اصفهان به مناطق 15 گانه ابلاغ خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: این اقدام با حمایت و پیگیری های شهردار اصفهان و با اولویت قراردادن فعالیت های یک ماهه اخیر معاونت حمل و نقل و ترافیک به سرانجام رسیده که امید است با همکاری مدیران مناطق تا پایان سال، اغلب مسیرها به بهره برداری برسد.

وی افزود: از این 777 کیلومتر مسیر،300 کیلومتر مسیر درجه یک با عرض 2 متر و بیشتر با جدول گذاری به صورت ایمن، جداسازی شده و در قالب مسیرهای یک طرفه و دو طرفه، 55 کیلومتر مسیر درجه دو با خط کشی و علائم ترافیکی در سمت راست خیابان و خط توقف ممنوع، 350 کیلومتر مسیر درجه سه با خط کشی در پیاده رو و سمت چپ خط پارک، 30 کیلومتر مسیر درجه چهار مجاور مسیرهای ویژه اتوبوس و 42 کیلومتر مسیرهای موجود که باید اصلاح و استانداردسازی شود.

بنده خدا ادامه داد: پیش از این نیز به منظور بررسی دقیق و عملیاتی احداث مسیرهای مصوب، مسیرهای دوچرخه در خیابان های سپه، ابن سینا، حافظ، آمادگاه و نیکبخت به صورت پایلوت در ماه های اخیر اجرا شد.

وی اضافه کرد: در کنار توسعه مسیرهای ایمن دوچرخه سواری، برنامه های آموزشی و فرهنگی به منظور ارتقا فرهنگ رعایت ایمنی در دوچرخه سواری در دستور کار قرار دارد که به زودی محتواهای متنوع برای شهروندان اجرا خواهد شد.

نظر شما