رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان:

اصفهان مردم صبوری دارد

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۶:۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۱۴۰۹
اصفهان مردم صبوری دارد
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کمیسیون اجتماعی شورای شهر برای نخستین بار و پس از گذشت حدود ۵۰ سال از مشکلاتی که در محدوده موقوفه حصه ایجاد شده با دعوت از مدیران کل اوقاف و راه و شهرسازی سعی در رفع مشکلات زمین‌های وقفی این منطقه دارد و در جلسه‌ای با حضور ذی‌نفعان مقرر شد که ظرف هفته‌های آینده ارزیابی‌های لازم انجام شود تا ضمن انجام کارهای کارشناسی و با حمایت‌های شورای شهر، مشکل زمین‌های حصه در حد امکان رفع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، کوروش محمدی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اخیراً فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن یکی از نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی با وقاحت کامل نسبت به مردم اصفهان و مطالبه این شهر درباره زاینده‌رود سخن گفته است.

وی افزود: این نماینده مجلس مدعی شده که "حساسیت‌ها در کشور روی اصفهان خیلی زیاد است ولی هیچ وقت با ما درگیر نشده‌اند." شکل این ادبیات بی‌سابقه است و ضمن حفظ احترام به مردمی که به این فرد رأی داده‌اند، به رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص رفتار وی تذکر جدی داده و از نمایندگان استان اصفهان درخواست می‌کنم پاسخ کوبنده‌ای به آن‌هایی که به مردم شریف اصفهان توهین و بی‌حرمتی می‌کنند بدهند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لازم می‌دانم به چند نکته تاکید کنم تا مشخص شود چرا قرار است روی اصفهان حساسیتی وجود داشته باشد؛ این استان بیش از ۲۳ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و از خود حدود ۴۸ هزار جانباز و سه هزار و ۵۰۰ آزاده در دوران دفاع مقدس به یادگار گذاشته است.

وی با بیان اینکه کشاورزان شرق اصفهان دو دهه است که به لحاظ معیشتی با سخت‌ترین شرایط روبه‌رو هستند، ادامه داد: اصفهان مردم صبوری دارد که ۱۵ سال و همزمان با موج جدید خشکسالی در بستر زاینده‌رود، رنج و بیماری ذرات معلق ناشی از این پدیده طبیعی را تحمل کرده‌اند و روزگار سختی را می‌گذرانند.

محمدی با بیان اینکه اصفهان میزبان یک و نیم غیر بومی از اقوام مختلف کشور است، خاطرنشان کرد: کسانی که مدعی حساسیت روی اصفهان شده‌اند و با این ادبیات مکارانه و این شکل گفتار به ارزش‌های جامعه توهین می‌کنند باید بدانند که مردم اصفهان ثابت کرده‌اند در برابر استان‌های همجوار چه بهره‌برداران از زاینده‌رود و چه دیگر استان‌ها مهمان‌نواز هستند و اصفهان یکی از پرمهمان‌ترین کلانشهرهای کشور است.

وی تاکید کرد: اگر نماینده هتاک یزد بازدیدی از شهرستان‌های استان داشته باشد، شاهد مصادیق این مهمان‌نوازی بوده و دلایل حساسیت‌ها روی اصفهان را با چشم می‌بیند. رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح شبکه‌سازی محلی در ۲۲۰ محله بر اساس پیشنهاد کمیسیون اجرا می‌شود و از سامانه مرکزی این شبکه‌های محلی یکم آذرماه رونمایی خواهد شد.

وی افزود: این شبکه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حل مشکل محلات، جایگزین ناتوانی دستگاه‌های متولی و سیستم بیمار در حوزه اجتماعی خواهند شد.

محمدی گفت: کمیسیون اجتماعی شورای شهر برای نخستین بار و پس از گذشت حدود ۵۰ سال از مشکلاتی که در محدوده موقوفه حصه ایجاد شده با دعوت از مدیران کل اوقاف و راه و شهرسازی سعی در رفع مشکلات زمین‌های وقفی این منطقه دارد و در جلسه‌ای با حضور ذی‌نفعان مقرر شد که ظرف هفته‌های آینده ارزیابی‌های لازم انجام شود تا ضمن انجام کارهای کارشناسی و با حمایت‌های شورای شهر، مشکل زمین‌های حصه در حد امکان رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: وقف به خودی خود مشکل نیست اما به‌طور استثنا در منطقه حصه به دلیل آنکه در این اراضی منازلی در قالب سکونتگاه‌های غیررسمی ایجاد شده لازم است اسناد مالکیتی مردم ساکن ساماندهی شود تا باعث ارزش افزوده و پویایی بیشتر مردم شود و دیگر شاهد افزایش سکونتگاه‌های ارزان قیمت و آسیب‌زا نباشیم.‌

نظر شما