ویژه‌برنامه نمادین "۱۳آبان" با دستور ستاد کرونا در اصفهان لغو شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۷:۵۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۱۹۸۰
ویژه‌برنامه نمادین ۱۳آبان با دستور ستاد کرونا در اصفهان لغو شد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان از لغو مراسم نمادین ۱۳ آبان در میدان امام علی(ع) به دستور ستاد استانی مقابله با کرونا به منظور حفظ سلامت مردم و جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمدعلی احمدی با اشاره به بزرگداشت 13 آبان، اظهار داشت: برگزاری مراسم امسال به دلایل مختلفی از جمله تقارن با سالروز ولادت پیامبر بزرگوار اسلام و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت با اهمیت بود.

وی افزود: نمایش وحدت مردم در مقابله با استکبار نمایش انسجام مردم در مواجهه با نظام استکباری و در رأس آن آمریکای خونخوار می‌تواند جلوه‌ای از حرکت اقدام و همت مردم در مقابل با استکبار باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان شرایط فعلی جامعه، تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اقدام رئیس جمهور فرانسه در آزادی عمل خواندن توهین به ساحت مقدس  پیامبر(ص) و حمایت از توهین کنندگان به این شخصیت عظیم، اظهار داشت: در این شرایط باید مراسم 13 آبان امسال به طور ویژه برگزار شود و خشم و نفرت همه مردم و وحدت مردم به نمایش در بیاید.

وی ادامه داد: شرایط کرونا و انتشار این ویروس منحوس و ابتلای همشهریان باعث شد در جلسات کار گروه ستاد 13آبان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به چند موضوع  از جمله فعالیت در فضای مجازی، فعالیت محله محور و فعالیت تبیینی پرداخته شود.

احمدی تصریح کرد: چرایی مقابله با استکبار و اثر این مقابله 40 ساله در واقع شرایطی که در آمریکا ایجاد شده و مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا در حال افول است از موضوعات تبیینی امسال ما بود که در عین حال برگزاری یک مراسم نمادین که با اجتماع غیر متراکم و محدود برگزار شود در برنامه به عنوان یک الگو با شرایطی مطرح شد.

وی با اشاره به شروط برگزاری مراسم نمادین 13 آبان، اظهار داشت: مقرر شد برگزاری مراسم در فضای باز، رعایت فاصله اجتماعی و حداقل زمان ممکن در اصفهان و شهرستان‌ها برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تصمیم به برگزاری جشن میلاد، روز ملی مبارزه با استکبار و محکومیت اهانت به پیامبر گرفته و این الگو به ستاد استانی مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام شد.

وی افزود: با توجه به حاد شدن وضعیت استان اصفهان و افزایش تعداد مبتلایان و متوفیان کرونا در استان به ویژه کلان شهر اصفهان این درخواست رد شد.

احمدی با بیان اینکه  تبعیت خود را از مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم، گفت: به همین دلیل مصوبه ستاد استانی کرونا را اجرایی و عملی کردیم و برنامه پیش بینی شده در میدان امام علی(ع) لغو شد و امیدواریم مردم توجه ویژه به این مناسبت داشته باشند.

وی تصریح کرد: سایر برنامه‌های برنامه‌ریزی شده در کارگروه مختلف اجرایی خواهد شد و فعالیت‌هایی که در کارگروه 13 آبان به ویژه مراسم دانش آموزی، فرهنگیان و دانشجویی و فعالیت‌های تبیینی و فعالیت‌های محله محور در سطح اصفهان و استان بدون اجتماع مردم برگزار می‌شود.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: امشب مراسم نورافشانی در کلانشهر اصفهان به همت شهرداری، پایگاه‌های فرهنگی و بسیج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدم اجتماع و برگزاری مراسم 13 آبان تاثیری در خشم و نفرت انقلابی مردم نسبت به دشمن نخواهد داشت و در زمان مناسب این خشم و انزجار در آینده عملی و اعلام می‌شود.

 احمدی افزود: همت همه مردم در این شرایط کرونایی بر این خواهد بود که به کاهش و مقابله با این ویروس منحوس تلاش کنند و این اقدام و همچنین کمک مومنانه در محلات استان بزرگترین مبارزه با آمریکاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز