مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان:

۳۵ درصد معاینات بالینی پزشکی قانونی اصفهان مربوط به نزاع است

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۸:۰۳:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۱۹۸۳
۳۵ درصد معاینات بالینی پزشکی قانونی اصفهان مربوط به نزاع است
تعداد مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان در ۶ ماه نخست سال گذشته ۲۴ هزار و ۸۳۰ نفر بوده است که از این تعداد هشت هزار و ۶۰۹ نفر زن و ۱۶ هزار و ۲۲۱ نفر مرد بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علی سلیمانی‌پور  با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۲ هزار و ۹۳ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند، اظهار داشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که ۳۵ درصد از مراجعات مربوط به معاینات بالینی در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مربوط به موضوع نزاع بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه از کل مراجعان نزاع هفت هزار و ۶۶۸ نفر زن و ۱۴ هزار و ۴۲۵ نفر مرد بوده‌اند، افزود: تعداد مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان در ۶ ماه نخست سال گذشته ۲۴ هزار و ۸۳۰ نفر بوده است که از این تعداد هشت هزار و ۶۰۹ نفر زن و ۱۶ هزار و ۲۲۱ نفر مرد بوده‌اند.

وی اضافه کرد: استان اصفهان پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی رتبه چهارم کشور در زمینه نزاع به خود اختصاص داده است.

سلیمانی‌پور همچنین به افزایش آمار فوت ناشی از حوادث کار در ۶ ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی ۴۸ نفر که همگی مرد بودند به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که همگی مرد بوده‌اند، افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین علل فوت در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و برخورد جسم سخت بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در خصوص تعداد مصدومان ناشی از حوادث کار در استان اصفهان نیز ابراز داشت: در ۶ ماه نخست امسال یک هزار و ۲۳۰ مورد شامل ۵۵ زن و یک هزار و ۱۷۵ مرد در این حوادث مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک هزار و ۲۶۸ مورد شامل ۹۳ زن و یک هزار و ۱۷۵ مرد بوده، سه درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص مرگ و میر ناشی از مسمومیت با قرص برنج در استان اصفهان در ۶ ماه امسال نیز گفت: آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص مسمومیت با قرص برنج در این بازه زمانی پنج نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۰ نفر بوده است، کاهش داشته است.

سلیمانی‌پور ادامه داد: از کل تلفات قرص برنج در سال جاری چهار نفر مرد و یک نفر زن هستند، این در حالی است که در سال گذشته یک زن و ۹ مرد داشته‌ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز