رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان:

در زمینه ایجاد کتابخانه تخصصی موسیقی و تئاتر و هنرهای نمایشی اقدام گردد

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۷:۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۴۶۶۷
در زمینه ایجاد کتابخانه تخصصی موسیقی و تئاتر و هنرهای نمایشی اقدام گردد
رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر گفت: در کنار همه اقداماتی که تا کنون صورت گرفته هنوز نقائص و کمبودهایی وجود دارد که باید در دستور کار قرار گیرد که از جمله می توان ضرورت افزایش اعتبار برای خرید کتاب را نام برد و نیز با در نظر گرفتن جایگاه اصفهان در حوزه هنر شایسته است که در زمینه ایجاد کتابخانه تخصصی در زمینه موسیقی و تئاتر و هنرهای نمایشی اقدام گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، فریده روشن صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه هفته ای که گذشت میلاد نبی اکرم صلوات اله علیه و هفته وحدت بود. این مناسبت را خدمت یکایک شما عزیزان تبریک عرض می نمایم، عنوان داشت: روز جهانی شهرسازی که روزی ویژه برای بازشناسی جوامع و ارتقای جایگاه برنامه ریزی و شکل دهی به جوامع سرزنده است را به تمام علاقمندان به شهرسازی تبریک عرض می کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه را پیش رو داریم، مدیریت شهری اصفهان با استفاده از دانش مدیریتی صحیح  در راستای صلح اقدامات خوبی انجام داده است، ایجاد زمینه های ارتباطی با شهرهای خواهرخوانده برای پیوند میان شهرها صورت گرفته است  منجمله در دوره کرونا با استفاده از دیپلماسی کرونا مدیریت شهری اصفهان توانست پیوند دوستی بین شهرهای خواهرخوانده خود ایجاد نماید.

روشن تصریح کرد: رویداد روز جهانی صلح و نیز پیوند جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با شهرهای خواهرخوانده اقدامات شایسته ای بود و بازتاب آن در دیگر نقاط جهان بر اعتبار اصفهان افزود. ولی به نظر می رسد از پتانسیل خانه های علمی در راستای ایجاد صلح بهره نبرده ایم. با توجه به اهمیت این مقوله شایسته است که مسئولین برنامه ها و رویدادهایی در زمینه صلح با مشارکت خانه های علمی به اجرا در آورند.

وی تاکید کرد: با عنایت به اینکه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در پیش است جا دارد از اقدامات خوبی که مدیریت شهری در این زمینه انجام داده است قدردانی نمایم، بازگرداندن مطبوعات قدیم به اصفهان و راه اندازی بخش نشریات و مطبوعات قدیم و جدید اصفهان در کتابخانه مرکزی اقدام ارزشمندی بود و طرحهای ارزشمندی که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی صورت پذیرفت حائز اهمیت است که از جمله می توان طرح شهر بیدار برای پرورش کتابدار کودک و نوجوان و طرح کتاب در خانه که به ویژه در ایام کرونا را نام برد که شهروندان را از مراجعه حضوری به کتابخانه بی نیاز نموده است.

وی افزود: از آنجا که نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از دوران کودکی امکان پذیر است، ایجاد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان حائز اهمیت است به ویژه اینکه اصفهان به عنوان شهردوستدار کودک نیازمند کتابخانه مجزا و مجهز و ارائه برنامه های مناسب برای کودکان می باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همچنین اقدام بسیار خوبی که انجام شد در خصوص جابجایی محل جمعه بازار کتاب از پارکینگ طالقانی به میدان عتیق بود و از خطرات احتمالی که در محل قبلی وجود داشت جلوگیری گردید، در کنار همه اقداماتی که تا کنون صورت گرفته هنوز نقائص و کمبودهایی وجود دارد که باید در دستور کار قرار گیرد که از جمله می توان ضرورت افزایش اعتبار برای خرید کتاب را نام برد و نیز با در نظر گرفتن جایگاه اصفهان در حوزه هنر شایسته است که در زمینه ایجاد کتابخانه تخصصی در زمینه موسیقی و تئاتر و هنرهای نمایشی اقدام گردد.

روشن اضافه کرد: موضوعی دیگری که در اینجا می خواهم متذکر شوم در خصوص حقوق کارگران شاغل در مجموعه مدیریت شهری است، شهر اصفهان یکی از شهرهای سرآمد در تمیزی و نظافت شهر در کل ایران است و این امر با زحمات کارگران زحمتکش محقق شده است با توجه به اینکه حقوق کارمندان افزایش یافته ولی حقوق کارگران  همچنان تغییری نکرده است شایسته است با درنظرگرفتن شرایط اقتصادی، توجه ویژه ای به شرایط معیشتی این عزیزان گردد، لذا از شهردار و مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خواهانم این موضوع را بررسی و از طریق افزایش حقوق و مزایای مناسب این کمبود جبران گردد و از این قشر ارزشمند حمایت گردد.  

وی تاکید کرد: نظر به اینکه بیماری کرونا شیوع گسترده ای در شهرهای مختلف و به ویژه اصفهان پیدا کرده است و زندگی شهروندان را به مخاطره انداخته و امکانات درمانی شهرمان توان پذیرش این افزایش سریع بیمار را ندارد و اگرچه شرایط بیماری کرونا آسیبهای جدی به حوزه های مختلف اجتماعی وارد نموده است ولی قطعا ضایعه از دست دادن عزیزان، برای هیچ خانواده ای جبران پذیر نیست، از همه شهروندان عزیز می خواهم که با درک شرایط موجود و رعایت بیش از پیش دستورالعملهای بهداشتی از جان خود و عزیزانشان مراقبت نمایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از معاونت خدمات شهری می خواهم نظر به زیبایی که برگریزان پاییزی دارد و بهره گیری از فضای زیبای پاییزی چهارباغ و ناژوان برگهای خزان پاییزی را جمع آوری ننمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز