مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس اصفهان:

تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس سرمایه گذاری شده است

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۱:۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۷۹۶۹
تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس سرمایه گذاری شده است
مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس اصفهان گفت: در دنیا و در کشور ما، ۲۵ آبان ماه حرکتی بی سابقه بوده است و باید در زنده نگه داشتن راه شهدا، تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سردار مجتبی شیروانیان در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ ۳۷۰ شهید عملیات روز ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نام گذاری شد و امیدواریم پیرو تلاش هایی که شده است این روز ثبت ملی شود و امیدوارم شورای اسلامی شهر نیز این موضوع را مطالبه کنند.

وی افزود: عملیات محرم تکمیلی عملیات فتح المبین بود، پس از آن عملیات بیت المقدس را انجام داده بودیم، منطقه شرهانی و ارتفاعات ما در اختیار دشمن بود و هنوز دشمن از این مناطق تهدید می کرد، لذا تصمیم گرفته شد این عملیات به منظور تصرف ارتفاعات و مناطق سوق الجیشی بود و بر شهر العماره عراق نیز مسلط شویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس اصفهان ادامه داد: شناسایی انجام شد و یگان ها شناسایی شدند و اکثر یگانها اصفهانی بودند. در منطقه بالادست توپ خانه سد خاکی به جهت جلوگیری از آب های سطحی احداث شده بود. تا یکی دو شب عملیات آب تا مچ پا آمده بود، اما آن شب به خاطر بارندگی شدید منجر شد حجم زیادی آب پشت سد خاکی ایجاد شود و در حالی رزمندگان در حال پیشروی بودند این شد شکسته شد تعداد از عزیزان دچار آب گرفتگی شدند و باعث شد تعدادی هم در مراحل مختلف عملیات و هم تعدادی هم گرفتار آب شوند.

شیروانیان اضافه کرد: یکی از نکات ویژه در این عملیات ولایت مداری و ولایت پذیری رزمندگان بود.

وی افزود: در دنیا و در کشور ما، ۲۵ آبان ماه حرکتی بی سابقه بوده است و باید در زنده نگه داشتن راه شهدا برای مقاومت مردم کشور تلاش کنیم، راه شهدا مدافعان حرم، مدافعان امنیت و مدافعان سلامت را در راه خود استوار کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس اصفهان گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت، در کشور پس از جنگ قرار شد مجموعه ای که انتقال فرهنگ و ایثار مقاومت به نسل بعدی باشد با عنوان موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد و از سال ۷۶ موزه اصفهان برنامه ریزی شده است و در حال تکمیل بوده و هنوز امکان بهره برداری کامل را ندارد و باید در دهه ۷۰ کامل می شده است.

شیروانیان اظهار کرد: استان هایی که نسبت به اصفهان درصد کمتری در جبهه های حق عله باطل حضور داشته اند، مدیریت های شهری آنها اعتبارات بیشتری در اختیار موزه ها قرار داده اند.

وی گفت: از ویژگی های موزه اصفهان منحصر به فرد بودن است و قابلیت به روز رسانی محتوا را دارد، محتواها دیجیتال هستند و باعث می شود جذابیت های برای تداوم بازدید ها داشته باشیم.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس اصفهان ادامه داد: تاکنون به قیمت کارشناسی ۱۵۰ میلیارد تومان برای موزه سرمایه گذاری شده است، بودجه ای که توسط فولاد، سپاه، ارتش، جهاد سازندگی و سازمان برنامه و بودجه استان جذب شده است ۲۴ میلیارد تومان بوده است و ۹ میلیارد هم مدیریت شهری از سال ۸۳ تا ۹۸ داده است.

شیروانیان خاطرنشان کرد: امسال و در ۴۰ سالگی دفاع مقدس بخشی از موزه افتتاح شد و مورد استقبال هم قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز