نوروزی در برنامه رادیویی «صدای شهر»:

خلق سه حماسه بزرگ توسط مردم اصفهان/جوانان رهرو راه شهدا باشند

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۵:۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۰۸۸۰۵۲
خلق سه حماسه بزرگ توسط مردم اصفهان/جوانان رهرو راه شهدا باشند
شهردار اصفهان گفت: مردم اصفهان در سال ۶۱ سه حماسه بزرگ و ماندگار خلق کردند که می‌تواند درس عبرتی برای همگان در ادامه راه شهیدان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت‌الله نوروزی امروز _یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» با گرامیداشت فرارسیدن سالروز حماسه مردم اصفهان، اظهار کرد: در آن ایام سه حماسه بزرگ خلق شد که یکی از آنها نقش مردم اصفهان با خلق حماسه ماندگاری در عملیات محرم بود چرا که در آن عملیات، بیش از ۵۰ درصد از نیروها از مردم همیشه در صحنه اصفهان بودند.

وی افزود: از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ نفری که در عملیات محرم دهم آبان ماه سال ۶۱ مجروح و شهید شدند، ۷۵۰ نفر آنها از اصفهان بودند که روز ۲۵ آبان همان سال ۳۷۰ نفر از آنها تشییع شدند تا دومین حماسه آن ایام رقم بخورد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در روز تشییع پیکر ۳۷۰ نفر از شهدا نه تنها مردم اصفهان خم به ابرو نیاوردند بلکه در همان زمان که تشییع پیکر پاک شهدا از میدان امام تا گلستان شهدا انجام می‌شد در حماسه‌ای دیگر جمعیت زیادی در حال اعزام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند.

وی ادامه داد: پس از آن اعزام، دوباره رزمندگان اصفهان در «عین‌خوش» و «دهلران» حضور پیدا کردند و در عملیات محرم که تعداد زیادی از چاه‌های نفت آزاد شده بود، مستقر و باز هم حماسه آفرینی کردند و تمام تک‌های دشمن را پاسخ دادند.

نوروزی گفت: جای افتخار است که فرزندان اصفهانی و جوانان آن دوره هر روز حماسه خلق می‌کردند که امیدواریم جوانان امروز درس‌های آزادی و آزادگی را به خوبی از آنها بیاموزند و رهرو راه شهدا باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: حماسه‌های ماندگاری همچون ۲۵ آبان ۶۱ درس عبرتی برای همگان در ادامه راه شهیدان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز