مشارکت ۳۰ هزار نفر در طرح قرارگاه حافظان سلامت اصفهان

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۸۰۶۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۳۰ هزار نفر در طرح قرارگاه حافظان سلامت استان اصفهان با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، آموزش موازین پیشگیرانه به شهروندان و ارائه وسایل و مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی را از جمله اقدامات نیرو‌های قرارگاه حافظان سلامت این استان بر شمرد.

وی با اشاره به اینکه محوریت این طرح با سپاه است و شماری از نیکوکاران در امر تامین اقلام بهداشتی و کمک‌های نقدی و غیرنقدی سهیم هستند خاطرنشان کرد: فعالیت این افراد در بالغ بر یک هزار محله استان اصفهان خواهد بود و مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار در اولویت قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، اطلاع رسانی و آموزش متداوم و تشویق دیگران به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ملاحظات پیشگیرانه از بیماری کووید-۱۹ را تنها راه غلبه بر این همه گیری دانست و تصریح کرد: مواردی مانند استفاده از ماسک، جلوگیری از شکل‌گیری تجمع، فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست‌ها باید بطور جدی در تمام اقشار مردم لحاظ شود.

شیشه فروش با بیان اینکه هلال احمر نیز طرح جامع و فراگیری را در روز‌های گذشته آغاز کرد گفت: ۶۰۰ نفر از نیرو‌های این نهاد در طرح نامبرده مشارکت دارند.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۵۰ پایگاه مرتبط با طرح آمران سلامت اضافه کرد: هدف از اجرای آن بهبود وضعیت کلی استان از لحاظ کاهش شمار مبتلایان به بیماری و جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در راستای توجه هرچه بیشتر به سلامتی افزود: بی تفاوتی به این بیماری خطرناک نتایج غیرقابل جبرانی به دنبال خواهد داشت، بنابراین در عین حال که باید مراقب سلامتی خود باشیم به تندرستی دیگران هم اهمیت بدهیم.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی که در آن بسر می‌بریم همانند دوران دفاع مقدس است در آن زمان دشمن مشخص و قابل دیدن بود، اما اکنون تنها اثرات این دشمن را می‌بینیم، اما باید رفتار‌ها و اقدامات همانند زمان جنگ تحمیلی، جهادی و جمعی باشد تا بتوان در مبارزه فعلی پیروز شد.

نظر شما