احتکار ۳۰۰ تُن گندم و جو در اصفهان / کشف فشارسنج‌های صنعتی قاچاق در بار برنج

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۲:۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۸۶۰۲
احتکار ۳۰۰ تُن گندم و جو در اصفهان / کشف فشارسنج‌های صنعتی قاچاق در بار برنج
مهم‌ترین حوادث امروز۲۶ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرگزاری برنا در ا صفهان؛ سرهنگ محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود حین کنترل و رصد انبار‌های سطح شهرستان اصفهان از دپوی مقدار بسیار زیادی گندم و جو در یک انبار مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی از انبار مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۲۰۰ تُن گندم و ۱۰۰ تُن جو که از مدت‌ها قبل در محل مذکور دپو شده بود، کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه انبار مذکور در سامانه انبار‌های اداره صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده بوده و موجودی آن نیز در این سیستم ثبت نبود، از محرز بودن احتکار این کالا‌ها خبر داد و گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های مکشوفه در این عملیات ۱۱ میلیارد ریال است.

سرهنگ هاشمی فر از دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه خبر داد و گفت: انبار مذکور با حکم مقام قضائی پلمب و فرد متخلف نیز همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

این مقام انتظامی احتکار اقلام اساسی و مورد نیاز و مایحتاج عمومی به قصد منفعت طلبی را ظلمی بزرگ در حق مردم و جامعه عنوان کرد و گفت: پلیس قاطعانه با این گونه فرصت طلبان و سودجویان مقابله کرده و از عموم مردم نیز می‌خواهیم که هرگونه اخبار و اطلاعات خود از احتکار کالا‌ها توسط افراد فرصت طلب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به کارشناسان پلیس اطلاع دهند.

کشف فشارسنج‌های صنعتی قاچاق در بار برنج

سرگرد"هادی کیان مهرسرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نایین گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نائین با اشرافیت بالای خود حین کنترل و رصد هوشمندانه خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو که از استان‌های جنوبی به مقصد استان‌های مرکزی در حرکت بود، مشکوک و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران پس از متوقف کردن خودرو دربازرسی تخصصی و دقیق از آن تعداد ۹۹ دستگاه فشارسنج صنعتی مخصوص تست فشارشبکه آب که به طرز ماهرانه‌ای در لابلای بارقانونی برنج جاساز شده بودند را کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نایین ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرگرد کیان مهر خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق، را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ"غلامرضا براتی گفت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از وی در فضای مجازی، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این کلاهبرداری در دستور کار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در یکی از سایت‌های تبلیغاتی با آگهی در زمینه فروش پارچه مخصوص تولید ماسک بهداشتی " مواجه شده و با فرد فروشنده تماس برقرار می‌کند و فروشنده نیز از او می‌خواهد مبلغ یک میلیاردو ۵۸۰ میلیون ریال را به شماره حسابی که می‌دهد واریز کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مال باخته نیز اقدام به واریز پول کرده، اما نه تنها هیچگونه کالایی به دستش نمی‌رسد بلکه فرد فروشنده نیز دیگر پاسخگوی تماس‌های وی نبوده اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان خمینی شهر با اقدامات فنی صورت گرفته اعضای باند ۳ نفره کلاهبرداری که پشت این ماجرا بودند را دستگیر و ضمن تحویل آن‌ها به مرجع قضائی نسبت به بازگرداندن مبلغ کلاهبرداری شده به مال باخته نیز اقدام کردند.

دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان سیم برق در گلپایگان

سرهنگ علی سبحانی در تشریح این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در شهرستان گلپایگان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پس از انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی و استفاده از پایش تصویری و رصد هوشمندانه مجرمان سابقه دار سرانجام موفق شدند هویت ۳ نفر که در این سرقت‌ها دست داشتند را به دست آوردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه متهمان مذکور دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت احشام هستند گفت: با تلاش کارآگاهان مخفیگاه این افراد شناسایی و طی یک عملیات منسجم و هماهنگ با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.

سرهنگ سبحانی تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس لب به اعتراف باز کرده و به ۳۵ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان گلپایگان اعتراف که ارزش ریالی این سرقت‌ها توسط کارشناسان مربوطه ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مرجع قضائی شدند، از شهروندان خواست؛ هرگونه موارد مشکوک در خصوص اقدامات مجرمانه افراد شرور و خلافکار بلافاصله را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به کارشناسان پلیس اطلاع داده تا نسبت به شناسایی و دستگیری آنان در اسرع وقت اقدام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز